The fracture behaviour of welded joints pearlitic and bainitic rail steel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081723%3A_____%2F05%3A00024339" target="_blank" >RIV/68081723:_____/05:00024339 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Lomové chování svarů perlitické a bainitické kolejnicové oceli
Original language description
Příspěvek se orientuje na analýzu svarového spoje perlitické kolejnicové oceli typu UIC 900A a nově vyvinuté bainitické oceli na odlitky typu Lo8CrNiMo. Nejnižší lomovou houževnatost v důsledku toho největší riziko křehkého lomu vykázala perlitická ocela její tepelně ovlivněná zóna (TOZ). V oblasti aplikačních teplot se hodnoty lomové houževnatosti pohybovaly na dolní prahové hodnotě přechodové křivky, popuštění v TOZ podstatně houževnatost neovlinilo. Dynamická lomová houževnatost bainitické oceli vesvaru byla dvakrát větší než u perlitické části spoje, v TOZ bylo zjištěno zvýšení houževnatosti. Svarový spoj samotný byl charakterizován vysokým rozptylem charakteristik houževnatosti, všechna data však ležela nad rozptylovým pásem charakterizujícím křehčí perlitickou ocel.
Czech name
Lomové chování svarů perlitické a bainitické kolejnicové oceli
Czech description
Příspěvek se orientuje na analýzu svarového spoje perlitické kolejnicové oceli typu UIC 900A a nově vyvinuté bainitické oceli na odlitky typu Lo8CrNiMo. Nejnižší lomovou houževnatost v důsledku toho největší riziko křehkého lomu vykázala perlitická ocela její tepelně ovlivněná zóna (TOZ). V oblasti aplikačních teplot se hodnoty lomové houževnatosti pohybovaly na dolní prahové hodnotě přechodové křivky, popuštění v TOZ podstatně houževnatost neovlinilo. Dynamická lomová houževnatost bainitické oceli vesvaru byla dvakrát větší než u perlitické části spoje, v TOZ bylo zjištěno zvýšení houževnatosti. Svarový spoj samotný byl charakterizován vysokým rozptylem charakteristik houževnatosti, všechna data však ležela nad rozptylovým pásem charakterizujícím křehčí perlitickou ocel.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JL - Fatigue and fracture mechanics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1QS200410502" target="_blank" >1QS200410502: Properties of engineering materials under development applicable in the near future in traffic, medicine and power generating industry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
TechMat 05
ISBN
80-7194-803-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
59-62
Publisher name
Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Svitavy
Event date
Nov 3, 2005
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—