All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Episodic memory for virtual beings

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F07%3A00099776" target="_blank" >RIV/68081740:_____/07:00099776 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Episodická paměť pro virtuální postavy

  • Original language description

    Episodická paměť je z psychologického hlediska pamětí na osobní události. Problematika episodické paměti v kontextu virtuálních lidí zatím nebyla příliš studována, navzdory tomu, že je poměrně klíčová pro věrohodnost postav z výukových simulací, virtuálního dramatu a určitého typu počítačových her. Postava bez episodické paměti například nedokáže odpovědět na otázku, co dělala včera, a bude mít problém s delším přerušováním úkolů, protože jí informace o přerušeném úkolu vymizí z krátkodobé paměti. Příspěvek předkládá původní symbolický model episodické paměti pro virtuálního člověka vycházející z Gibsonovy teorie afordancí a diskutuje prototypovou implementaci. Zabývá se jak aspekty uvěřitelnosti, například tím, jestli postava dokáže odvyprávět svůj ?denní příběh?, tak technickými otázkami ohledně velikosti paměti a rychlosti přístupu. Příspěvek se též dotýká fenomenologického rozměru modelu a dále diskutuje rozdíly mezi zapomínám episod, jak ho popisuje psychologie, a zapomínáním navr

  • Czech name

    Episodická paměť pro virtuální postavy

  • Czech description

    Episodická paměť je z psychologického hlediska pamětí na osobní události. Problematika episodické paměti v kontextu virtuálních lidí zatím nebyla příliš studována, navzdory tomu, že je poměrně klíčová pro věrohodnost postav z výukových simulací, virtuálního dramatu a určitého typu počítačových her. Postava bez episodické paměti například nedokáže odpovědět na otázku, co dělala včera, a bude mít problém s delším přerušováním úkolů, protože jí informace o přerušeném úkolu vymizí z krátkodobé paměti. Příspěvek předkládá původní symbolický model episodické paměti pro virtuálního člověka vycházející z Gibsonovy teorie afordancí a diskutuje prototypovou implementaci. Zabývá se jak aspekty uvěřitelnosti, například tím, jestli postava dokáže odvyprávět svůj ?denní příběh?, tak technickými otázkami ohledně velikosti paměti a rychlosti přístupu. Příspěvek se též dotýká fenomenologického rozměru modelu a dále diskutuje rozdíly mezi zapomínám episod, jak ho popisuje psychologie, a zapomínáním navr

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F06%2F1772" target="_blank" >GA406/06/1772: Association experiment - physiological correlates and measurement of meanings</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Kognice a umělý život VII

  • ISBN

    978-80-7248-412-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    263-273

  • Publisher name

    Slezská univerzita, Filozoficko-přírodovědecká fakulta

  • Place of publication

    Opava

  • Event location

    Smolenice

  • Event date

    May 28, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article