Gender as a key to school bullying
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F11%3A00366864" target="_blank" >RIV/68081740:_____/11:00366864 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Gender jako klíč ke školní šikaně
Original language description
V posledních dvou desetiletích začala být věnována pozornost světové šikanologie také méně nápadným způsobům ubližování, jež jsou spojovány spíše s dívčími interakcemi. Jedná se o verbální ataky, pomluvy a sociální exkluze. Vzhledem k uvedenému jsou dívky ve srovnání s chlapci méně často percipovány jako iniciátorky šikany, častěji jim je naopak přisuzována role ochránkyň viktimizovaných dětí. Mezipohlavní rozdíly naznačují, že určitý vliv ve školní šikaně mají také rozdílná genderová očekávání dívek achlapců. Specifickou roli v rozmanitém obrazu současné školní šikany ovšem často hraje i odlišnost dívčích a chlapeckých přátelství a intraskupinová dynamika.
Czech name
Gender jako klíč ke školní šikaně
Czech description
V posledních dvou desetiletích začala být věnována pozornost světové šikanologie také méně nápadným způsobům ubližování, jež jsou spojovány spíše s dívčími interakcemi. Jedná se o verbální ataky, pomluvy a sociální exkluze. Vzhledem k uvedenému jsou dívky ve srovnání s chlapci méně často percipovány jako iniciátorky šikany, častěji jim je naopak přisuzována role ochránkyň viktimizovaných dětí. Mezipohlavní rozdíly naznačují, že určitý vliv ve školní šikaně mají také rozdílná genderová očekávání dívek achlapců. Specifickou roli v rozmanitém obrazu současné školní šikany ovšem často hraje i odlišnost dívčích a chlapeckých přátelství a intraskupinová dynamika.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/IAA700250801" target="_blank" >IAA700250801: Ethical-psychological factors of bullying and coping with it in the primary school</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kognitívne, emocionálne a morálne aspekty školského šikanovania a ich využitie v prevencii šikanovania na základnej škole: zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej 25.-26. novembra 2010 v priestoroch kaštieľa Jaslovské Bohunice
ISBN
978-80-8082-420-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
31-40
Publisher name
Pedagogická fakulta, Trnavská univerzita v Trnave
Place of publication
Trnava
Event location
Jaslovské Bohunice
Event date
Nov 25, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—