Emotional Intelligence in Relation with Coping
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00449893" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00449893 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Emoční inteligence a její vztah k zvládání
Original language description
Emoční inteligence se chápe jako soubor kompetencí, které umožňují identifikování,nzpracování a řízení emocí. Zatímco jedna část autorů zastává její jednoznačné chánpání jako schopnosti, jiná část zdůrazňuje v pojetí emoční inteligence propojenínschopností a osobnostních rysů. Toto rozlišení se odráží v rozdílném koncipovánínnástrojů měření (výkonové testy, vs. sebepopisné škály). Ve výzkumech realizovanných v několika souborech lišících se vývojovým obdobím (dospívající, perioda vynnořující sedospělosti, dospělost) byl sledován vztah emoční inteligence a zvládánínzátěžových situací. I když jsou výsledky v souladu s očekáváními (kladný vztahnemoční inteligence s aktivními postupy zvládání a naopak záporný vztah s postupynvyhýbání), souvislosti jsou spíš slabší a ukazují na potřebu důkladně teoretickynzpracovat model vztahu emoční inteligence a zvládání.
Czech name
Emoční inteligence a její vztah k zvládání
Czech description
Emoční inteligence se chápe jako soubor kompetencí, které umožňují identifikování,nzpracování a řízení emocí. Zatímco jedna část autorů zastává její jednoznačné chánpání jako schopnosti, jiná část zdůrazňuje v pojetí emoční inteligence propojenínschopností a osobnostních rysů. Toto rozlišení se odráží v rozdílném koncipovánínnástrojů měření (výkonové testy, vs. sebepopisné škály). Ve výzkumech realizovanných v několika souborech lišících se vývojovým obdobím (dospívající, perioda vynnořující sedospělosti, dospělost) byl sledován vztah emoční inteligence a zvládánínzátěžových situací. I když jsou výsledky v souladu s očekáváními (kladný vztahnemoční inteligence s aktivními postupy zvládání a naopak záporný vztah s postupynvyhýbání), souvislosti jsou spíš slabší a ukazují na potřebu důkladně teoretickynzpracovat model vztahu emoční inteligence a zvládání.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Člověk v kontextech celoživotního vývoje
ISBN
978-80-86174-18-1
Number of pages of the result
21
Pages from-to
39-59
Number of pages of the book
347
Publisher name
Psychologický ústav AV ČR, v.v.i
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—