All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Emotional Intelligence in Relation with Coping

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F14%3A00449893" target="_blank" >RIV/68081740:_____/14:00449893 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Emoční inteligence a její vztah k zvládání

  • Original language description

    Emoční inteligence se chápe jako soubor kompetencí, které umožňují identifikování,nzpracování a řízení emocí. Zatímco jedna část autorů zastává její jednoznačné chá­npání jako schopnosti, jiná část zdůrazňuje v pojetí emoční inteligence propojenínschopností a osobnostních rysů. Toto rozlišení se odráží v rozdílném koncipovánínnástrojů měření (výkonové testy, vs. sebepopisné škály). Ve výzkumech realizova­nných v několika souborech lišících se vývojovým obdobím (dospívající, perioda vy­nnořující sedospělosti, dospělost) byl sledován vztah emoční inteligence a zvládánínzátěžových situací. I když jsou výsledky v souladu s očekáváními (kladný vztahnemoční inteligence s aktivními postupy zvládání a naopak záporný vztah s postupynvyhýbání), souvislosti jsou spíš slabší a ukazují na potřebu důkladně teoretickynzpracovat model vztahu emoční inteligence a zvládání.

  • Czech name

    Emoční inteligence a její vztah k zvládání

  • Czech description

    Emoční inteligence se chápe jako soubor kompetencí, které umožňují identifikování,nzpracování a řízení emocí. Zatímco jedna část autorů zastává její jednoznačné chá­npání jako schopnosti, jiná část zdůrazňuje v pojetí emoční inteligence propojenínschopností a osobnostních rysů. Toto rozlišení se odráží v rozdílném koncipovánínnástrojů měření (výkonové testy, vs. sebepopisné škály). Ve výzkumech realizova­nných v několika souborech lišících se vývojovým obdobím (dospívající, perioda vy­nnořující sedospělosti, dospělost) byl sledován vztah emoční inteligence a zvládánínzátěžových situací. I když jsou výsledky v souladu s očekáváními (kladný vztahnemoční inteligence s aktivními postupy zvládání a naopak záporný vztah s postupynvyhýbání), souvislosti jsou spíš slabší a ukazují na potřebu důkladně teoretickynzpracovat model vztahu emoční inteligence a zvládání.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Člověk v kontextech celoživotního vývoje

  • ISBN

    978-80-86174-18-1

  • Number of pages of the result

    21

  • Pages from-to

    39-59

  • Number of pages of the book

    347

  • Publisher name

    Psychologický ústav AV ČR, v.v.i

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter