Videogame addiction and loneliness: non‑recursive model of mutual relationship
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F18%3A00510761" target="_blank" >RIV/68081740:_____/18:00510761 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://psychkont.osu.cz/fulltext/2018/18-2_Kveton-Jelinek.pdf" target="_blank" >http://psychkont.osu.cz/fulltext/2018/18-2_Kveton-Jelinek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Závislost na hraní videoher a osamělost: nerekurzivní model vzájemného vztahu
Original language description
Studie zkoumá vztah mezi videoherní závislostí a osamělostí. Na vzorku 479 osob (49,7 % dívek) ve věku 12–18 let byl testován nerekurzivní model. Jako instrumentální proměnné pro konstrukt videoherní závislosti byly využity frekvence hraní a škály identita s rolí hráče a herní ponoření. Pro konstrukt osamělosti byly jako instrumentální proměnné použity škály odrážející kvalitu vrstevnických a rodinných vztahů. Herní závislost nejvíce souvisí s vnímaným herním ponořením (β = 0,382) a osamělost s nízkou kvalitou vrstevnických vztahů (β = -0,505). Bylo zjištěno, že postulovaný nerekurzivní model datům vyhovuje (χ2 = 1,576, df = 3, p = 0,665) a jeho výsledky naznačují, že osamělost může posilovat videoherní závislost (β = 0,271), zatímco síla opačného vztahu je výrazně nižší (β = 0,057).
Czech name
Závislost na hraní videoher a osamělost: nerekurzivní model vzájemného vztahu
Czech description
Studie zkoumá vztah mezi videoherní závislostí a osamělostí. Na vzorku 479 osob (49,7 % dívek) ve věku 12–18 let byl testován nerekurzivní model. Jako instrumentální proměnné pro konstrukt videoherní závislosti byly využity frekvence hraní a škály identita s rolí hráče a herní ponoření. Pro konstrukt osamělosti byly jako instrumentální proměnné použity škály odrážející kvalitu vrstevnických a rodinných vztahů. Herní závislost nejvíce souvisí s vnímaným herním ponořením (β = 0,382) a osamělost s nízkou kvalitou vrstevnických vztahů (β = -0,505). Bylo zjištěno, že postulovaný nerekurzivní model datům vyhovuje (χ2 = 1,576, df = 3, p = 0,665) a jeho výsledky naznačují, že osamělost může posilovat videoherní závislost (β = 0,271), zatímco síla opačného vztahu je výrazně nižší (β = 0,057).
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA15-03875S" target="_blank" >GA15-03875S: Psychological aspects of video game playing: three-generational study</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Psychologie a její kontexty
ISSN
1803-9278
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
15-25
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—