All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Orientational assessment of attention as part of screening for school readiness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68081740%3A_____%2F20%3A00532303" target="_blank" >RIV/68081740:_____/20:00532303 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://hdl.handle.net/11104/0310829" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11104/0310829</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4149/ppd_202005" target="_blank" >10.4149/ppd_202005</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Orientační hodnocení pozornosti jako součást screeningu školní zralosti

  • Original language description

    Školní zralost představuje dosažení potenciálu pro další rozvoj. Školní připravenost je definována jako dosažení přijatelné úrovně schopností a dovedností, důležitých pro adaptaci na školu a školní úspěšnost. Posouzení školní zralosti, resp. připravenosti, je důležité, aby děti, které žádoucí úrovně nedosahují, nebyly vystaveny nadměrné zátěži a měly možnost své nedostatky kompenzovat. K hodnocení školní zralosti se používá Kernův test v úpravě J. Jiráska, který měří především grafomotorické dovednosti. Vzhledem k tomu, že důležitou součástí školní zralosti a připravenosti je i určitá úroveň schopnosti řídit svou pozornost i chování, pokládáme za vhodné doplnit screening školní zralosti jednoduchým testem pozornosti. Výsledky studie potvrzují, že by orientační test pozornosti mohl sloužit jako doplněk tradičního screeningu školní zralosti. Jeho výhodou je nenáročnost zpracování a snadné vyhodnocení výsledků. Metodu bude nutné standardizovat a potvrdit její psychometrické kvality.

  • Czech name

    Orientační hodnocení pozornosti jako součást screeningu školní zralosti

  • Czech description

    Školní zralost představuje dosažení potenciálu pro další rozvoj. Školní připravenost je definována jako dosažení přijatelné úrovně schopností a dovedností, důležitých pro adaptaci na školu a školní úspěšnost. Posouzení školní zralosti, resp. připravenosti, je důležité, aby děti, které žádoucí úrovně nedosahují, nebyly vystaveny nadměrné zátěži a měly možnost své nedostatky kompenzovat. K hodnocení školní zralosti se používá Kernův test v úpravě J. Jiráska, který měří především grafomotorické dovednosti. Vzhledem k tomu, že důležitou součástí školní zralosti a připravenosti je i určitá úroveň schopnosti řídit svou pozornost i chování, pokládáme za vhodné doplnit screening školní zralosti jednoduchým testem pozornosti. Výsledky studie potvrzují, že by orientační test pozornosti mohl sloužit jako doplněk tradičního screeningu školní zralosti. Jeho výhodou je nenáročnost zpracování a snadné vyhodnocení výsledků. Metodu bude nutné standardizovat a potvrdit její psychometrické kvality.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    54

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    78-94

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database