All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Czech Republic: Structural Growth of Inequality in Access to Higher Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F07%3A00085541" target="_blank" >RIV/68378025:_____/07:00085541 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The Czech Republic: Structural Growth of Inequality in Access to Higher Education

  • Original language description

    The chapter addresses a hypothesis according to which inequality in access to higher education did not decrease during socialism, while it has grown during the post-communist transformation. The analysis revealed that the only significant change that occurred during socialism was a decrease of inequality between men and women. It also confirmed a significant growth in the effect of class background on the odds of making the transition between secondary and tertiary education after 1989.

  • Czech name

    Česká republika: Strukturní růst nerovností v přístupu ke vzdělání

  • Czech description

    V kapitole jsme formulovali obecnou hypotézu předpokládající, že fáze neměnných nerovností za socialismu byla vystřídána obdobím prohlubujících se nerovností během post-socialistické transformace. Analýza ukázala, že jedinou významnou změnou během socialistického režimu byl pokles nerovností mezi muži a ženami a dále to, že po r. 1989 nerovnosti v šancích na překonání přechodu mezi středním a terciárním vzděláním se prohlubují.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J%2F005%2F04-DP2" target="_blank" >1J/005/04-DP2: Unequal access to education: the extent, sources, social and economic consequences, policy strategies.</a><br>

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Stratification in Higher Education: A Comparative Study

  • ISBN

    0-8047-5462-4

  • Number of pages of the result

    26

  • Pages from-to

    374-399

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    Stanford University Press

  • Place of publication

    Stanford

  • UT code for WoS chapter