All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cultural consumption and social distinction in the Czech republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378025%3A_____%2F14%3A00437533" target="_blank" >RIV/68378025:_____/14:00437533 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kulturní spotřeba a sociální distinkce v České republice

  • Original language description

    Kapitola se zabývá vazbou mezi spotřebními preferencemi a vertikálním ? třídním postavením v současné české společnosti. Představeny jsou teoretické modely kulturní spotřeby a pozice v sociální struktuře (homologie, individualizace, kulturní všežroutství), jejichž platnost je ověřována na datech z výzkumu spotřebitelských preferencí (MML TGI 2004) a kulturní participace (Kultura v krajích ČR 2011). Výsledky potvrzují platnost teze o homologii: vysoká kultura i vkus okázalosti jsou v české společnosti spjaty s vyšší třídní pozicí, nicméně mezi determinanty spotřební kultury nelze opomenout také nevertikální složky sociálního postavení (životní cyklus, gender).

  • Czech name

    Kulturní spotřeba a sociální distinkce v České republice

  • Czech description

    Kapitola se zabývá vazbou mezi spotřebními preferencemi a vertikálním ? třídním postavením v současné české společnosti. Představeny jsou teoretické modely kulturní spotřeby a pozice v sociální struktuře (homologie, individualizace, kulturní všežroutství), jejichž platnost je ověřována na datech z výzkumu spotřebitelských preferencí (MML TGI 2004) a kulturní participace (Kultura v krajích ČR 2011). Výsledky potvrzují platnost teze o homologii: vysoká kultura i vkus okázalosti jsou v české společnosti spjaty s vyšší třídní pozicí, nicméně mezi determinanty spotřební kultury nelze opomenout také nevertikální složky sociálního postavení (životní cyklus, gender).

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AO - Sociology, demography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum

  • ISBN

    978-80-200-2372-8

  • Number of pages of the result

    30

  • Pages from-to

    114-143

  • Number of pages of the book

    440

  • Publisher name

    Academia

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter