Painters from Ticino in Moravia: circle of Quirico Castelli and Carlo Borsa
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F12%3A00422804" target="_blank" >RIV/68378033:_____/12:00422804 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ticinští štukatéři na Moravě. Okruh Quirica Castelliho a Carla Borsy
Original language description
Většina nástropních maleb obou Tencallů v sakrálních i profánních stavbách je zasazena do štukových rámců, které spoluurčují podobu zdobených interiérů i vlastní povahu maleb. Štukatéři, s nimiž Tencallové spolupracovali, přicházeli do střední Evropy z oblastí kolem Luganského a Comského jezera. Svým dílem se pak spolupodíleli na utváření obrazu středoevropského barokního umění neméně výrazně, než architekti, sochaři a malíři. Pro Carpofora i Giacoma Tencallu byla spolupráce se štukatéry a přizpůsobenívlastních malířských prací rozvrhu štukové výzdoby samozřejmostí. Přitom se však mezi malíři, štukatéry a architekty, kteří štukovou výzdobu navrhovali, nevytvářely pevné pracovní vazby v podobě ustálených uměleckých družin, jak bychom snad mohli očekávat. Tyto vztahy vznikaly spíše na základě aktuální poptávky a nabídky prací. Stať Jany Zapletalové se snaží postihnout různorodou štukatérskou produkci na moravském území v době, kdy zde působili oba Tencallové.
Czech name
Ticinští štukatéři na Moravě. Okruh Quirica Castelliho a Carla Borsy
Czech description
Většina nástropních maleb obou Tencallů v sakrálních i profánních stavbách je zasazena do štukových rámců, které spoluurčují podobu zdobených interiérů i vlastní povahu maleb. Štukatéři, s nimiž Tencallové spolupracovali, přicházeli do střední Evropy z oblastí kolem Luganského a Comského jezera. Svým dílem se pak spolupodíleli na utváření obrazu středoevropského barokního umění neméně výrazně, než architekti, sochaři a malíři. Pro Carpofora i Giacoma Tencallu byla spolupráce se štukatéry a přizpůsobenívlastních malířských prací rozvrhu štukové výzdoby samozřejmostí. Přitom se však mezi malíři, štukatéry a architekty, kteří štukovou výzdobu navrhovali, nevytvářely pevné pracovní vazby v podobě ustálených uměleckých družin, jak bychom snad mohli očekávat. Tyto vztahy vznikaly spíše na základě aktuální poptávky a nabídky prací. Stať Jany Zapletalové se snaží postihnout různorodou štukatérskou produkci na moravském území v době, kdy zde působili oba Tencallové.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Corpus of baroque ceiling painting in Czech Lands II: Giacomo Tencalla and patornos' circle in 1670s-1680s</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla I
ISBN
978-80-86890-41-8
Number of pages of the result
27
Pages from-to
275-301
Number of pages of the book
499
Publisher name
Artefactum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—