All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Holy Hill near Olomouc. The pilgrimage church of the Visitation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430931" target="_blank" >RIV/68378033:_____/13:00430931 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Svatý Kopeček u Olomouce. Poutní kostel Navštívení Panny Marie

  • Original language description

    Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. Malířskou výzdobu nově postaveného velkého poutního kostela Navštívení P. Marie na Svatém Kopečku u Olomouce navrhl olomoucký malíř, vzdělaný augustiniánský kanovník Martin Antonín Lublinský (1636?1690). Podle jeho návrhů však malby ? jak víme z dobových pramenů ? realizoval mladý italský malíř "Jacobus", v němž dnes vidíme právě Giacoma Tencallu. Cyklus maleb v lodi a chóru kostela a nad hudební kruchtou z doby kolem roku 1675 obsahuje soubor originálních emblémů, které oslavují P. Marii. Autor konceptu se volně inspiroval různými emblematickými vzory, především pak teoretickým emblematickým traktátem jezuity Jacoba Masena Speculum Imaginum Veritatis occultae, vydaným poprvé v Kolíně nad Rýnem roku 1650. Malířskou výzdobu chóru kostela tvoří symboly a alegorie, vztahující se k invokacím Loretánské litanie. Na Lublinského a Tencallovy práce na Svatém Kopečku navázal kolem roku 1677 augsbursk

  • Czech name

    Svatý Kopeček u Olomouce. Poutní kostel Navštívení Panny Marie

  • Czech description

    Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. Malířskou výzdobu nově postaveného velkého poutního kostela Navštívení P. Marie na Svatém Kopečku u Olomouce navrhl olomoucký malíř, vzdělaný augustiniánský kanovník Martin Antonín Lublinský (1636?1690). Podle jeho návrhů však malby ? jak víme z dobových pramenů ? realizoval mladý italský malíř "Jacobus", v němž dnes vidíme právě Giacoma Tencallu. Cyklus maleb v lodi a chóru kostela a nad hudební kruchtou z doby kolem roku 1675 obsahuje soubor originálních emblémů, které oslavují P. Marii. Autor konceptu se volně inspiroval různými emblematickými vzory, především pak teoretickým emblematickým traktátem jezuity Jacoba Masena Speculum Imaginum Veritatis occultae, vydaným poprvé v Kolíně nad Rýnem roku 1650. Malířskou výzdobu chóru kostela tvoří symboly a alegorie, vztahující se k invokacím Loretánské litanie. Na Lublinského a Tencallovy práce na Svatém Kopečku navázal kolem roku 1677 augsbursk

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Corpus of baroque ceiling painting in Czech Lands II: Giacomo Tencalla and patornos' circle in 1670s-1680s</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II

  • ISBN

    978-80-86890-60-9

  • Number of pages of the result

    45

  • Pages from-to

    195-240

  • Number of pages of the book

    647

  • Publisher name

    Artefactum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter