The Holy Hill near Olomouc. The pilgrimage church of the Visitation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430931" target="_blank" >RIV/68378033:_____/13:00430931 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Svatý Kopeček u Olomouce. Poutní kostel Navštívení Panny Marie
Original language description
Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. Malířskou výzdobu nově postaveného velkého poutního kostela Navštívení P. Marie na Svatém Kopečku u Olomouce navrhl olomoucký malíř, vzdělaný augustiniánský kanovník Martin Antonín Lublinský (1636?1690). Podle jeho návrhů však malby ? jak víme z dobových pramenů ? realizoval mladý italský malíř "Jacobus", v němž dnes vidíme právě Giacoma Tencallu. Cyklus maleb v lodi a chóru kostela a nad hudební kruchtou z doby kolem roku 1675 obsahuje soubor originálních emblémů, které oslavují P. Marii. Autor konceptu se volně inspiroval různými emblematickými vzory, především pak teoretickým emblematickým traktátem jezuity Jacoba Masena Speculum Imaginum Veritatis occultae, vydaným poprvé v Kolíně nad Rýnem roku 1650. Malířskou výzdobu chóru kostela tvoří symboly a alegorie, vztahující se k invokacím Loretánské litanie. Na Lublinského a Tencallovy práce na Svatém Kopečku navázal kolem roku 1677 augsbursk
Czech name
Svatý Kopeček u Olomouce. Poutní kostel Navštívení Panny Marie
Czech description
Stať tvoří součást knižní publikace, věnované ticinským malířům Carpoforu a Giacomu Tencallovi. Malířskou výzdobu nově postaveného velkého poutního kostela Navštívení P. Marie na Svatém Kopečku u Olomouce navrhl olomoucký malíř, vzdělaný augustiniánský kanovník Martin Antonín Lublinský (1636?1690). Podle jeho návrhů však malby ? jak víme z dobových pramenů ? realizoval mladý italský malíř "Jacobus", v němž dnes vidíme právě Giacoma Tencallu. Cyklus maleb v lodi a chóru kostela a nad hudební kruchtou z doby kolem roku 1675 obsahuje soubor originálních emblémů, které oslavují P. Marii. Autor konceptu se volně inspiroval různými emblematickými vzory, především pak teoretickým emblematickým traktátem jezuity Jacoba Masena Speculum Imaginum Veritatis occultae, vydaným poprvé v Kolíně nad Rýnem roku 1650. Malířskou výzdobu chóru kostela tvoří symboly a alegorie, vztahující se k invokacím Loretánské litanie. Na Lublinského a Tencallovy práce na Svatém Kopečku navázal kolem roku 1677 augsbursk
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Corpus of baroque ceiling painting in Czech Lands II: Giacomo Tencalla and patornos' circle in 1670s-1680s</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II
ISBN
978-80-86890-60-9
Number of pages of the result
45
Pages from-to
195-240
Number of pages of the book
647
Publisher name
Artefactum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—