Libochovice (district Litoměřice). The chateau of Gundakar von Dietrichstein. The catalogue of ceiling paintings
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F13%3A00430951" target="_blank" >RIV/68378033:_____/13:00430951 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Libochovice (okr. Litoměřice). Zámek Gundakara z Dietrichštejna. Katalog nástěnných maleb
Original language description
Text je součástí katalogu nástěnných maleb Carpofora a Giacoma Tencally na území českých zemí. Poslední, archivně přitom nejlépe zdokumentovanou velkou realizací Giacoma Tencally je výzdoba piana nobile v zámku Libochovice. Tento čtyřkřídlý zámek pro hraběte a posléze knížete Gundakara z Dietrichštejna (1623?1690) navrhl a jeho stavbu od konce roku 1682 vedl Antonio Porta. Giacomo Tencalla se při výzdobě uplatnil spolu se svým spolupracovníkem Giuseppem Muttonim v roce 1688. V první polovině roku pracovali oba malíři při výzdobě hlavního sálu a pokojů prvního patra. Ve druhém pololetí vyzdobili salu terrenu, sestávající z rustikálních štukových reliéfů, doplněných mozaikou z říčních škeblí. Touto technikou jsou v sale terreně provedeny motivy ruin, fantastických vodních zvířat a dietrichštejnský erb. Na stropě se tu uplatňují menší malby putti s květy. Na stropech pokojů prvního patra Tencalla s Muttonim namalovali ovidiovské motivy a personifikace Ctností. Strop velkého sálu původně z
Czech name
Libochovice (okr. Litoměřice). Zámek Gundakara z Dietrichštejna. Katalog nástěnných maleb
Czech description
Text je součástí katalogu nástěnných maleb Carpofora a Giacoma Tencally na území českých zemí. Poslední, archivně přitom nejlépe zdokumentovanou velkou realizací Giacoma Tencally je výzdoba piana nobile v zámku Libochovice. Tento čtyřkřídlý zámek pro hraběte a posléze knížete Gundakara z Dietrichštejna (1623?1690) navrhl a jeho stavbu od konce roku 1682 vedl Antonio Porta. Giacomo Tencalla se při výzdobě uplatnil spolu se svým spolupracovníkem Giuseppem Muttonim v roce 1688. V první polovině roku pracovali oba malíři při výzdobě hlavního sálu a pokojů prvního patra. Ve druhém pololetí vyzdobili salu terrenu, sestávající z rustikálních štukových reliéfů, doplněných mozaikou z říčních škeblí. Touto technikou jsou v sale terreně provedeny motivy ruin, fantastických vodních zvířat a dietrichštejnský erb. Na stropě se tu uplatňují menší malby putti s květy. Na stropech pokojů prvního patra Tencalla s Muttonim namalovali ovidiovské motivy a personifikace Ctností. Strop velkého sálu původně z
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA408%2F09%2F0949" target="_blank" >GA408/09/0949: Corpus of baroque ceiling painting in Czech Lands II: Giacomo Tencalla and patornos' circle in 1670s-1680s</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Barokní nástěnná malba v českých zemích. Tencalla II
ISBN
978-80-86890-60-9
Number of pages of the result
28
Pages from-to
573-605
Number of pages of the book
647
Publisher name
Artefactum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—