Representation of the Emperor Rudolf II in visual arts around 1611
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F14%3A00441911" target="_blank" >RIV/68378033:_____/14:00441911 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Znázornění císaře Rudolfa II. ve výtvarném umění kolem roku 1611
Original language description
Příspěvek se zabývá dvěma uměleckými díly, Alegorií na turecké války ? obrazem Bartholomea Sprangera a sochou Adriaena de Vries Imperium triumfante ? Alegorie vítězného impéria. Obě umělecká díla byla vytvořená kolem roku 1611. Sprangerův obraz je typickým přikladem jeho pozdního malířského stylu a oslavuje vítězství císařských vojsk nad Turky. Toto dílo vykazuje shodné prvky s dílem de Vriese. Tvář Sprangerovy postavy má podobné rysy jako de Vriesova postava představující Ctnost. Obě díla také mají podobnou kompozici. Obě hlavní figury jsou typickými představitelkami tzv. figury serpentinaty. Tak jako je Sprangerův obraz typickou ukázkou jeho pozdního stylu, de Vriesovo bronzové sousoší je naopak ukázkou jeho vrcholného stylu. O obou dílech je také možno říci, že dobře ilustrují uměleckou produkci na Rudolfovoě dvoře, která byla silně ovlivněna císařem samotným. Téměř po celou dobu jeho vlády, zvláště pak v její druhé polovině, to byl císař, kdo měl hlavní slovo, co se týče umělecké p
Czech name
Znázornění císaře Rudolfa II. ve výtvarném umění kolem roku 1611
Czech description
Příspěvek se zabývá dvěma uměleckými díly, Alegorií na turecké války ? obrazem Bartholomea Sprangera a sochou Adriaena de Vries Imperium triumfante ? Alegorie vítězného impéria. Obě umělecká díla byla vytvořená kolem roku 1611. Sprangerův obraz je typickým přikladem jeho pozdního malířského stylu a oslavuje vítězství císařských vojsk nad Turky. Toto dílo vykazuje shodné prvky s dílem de Vriese. Tvář Sprangerovy postavy má podobné rysy jako de Vriesova postava představující Ctnost. Obě díla také mají podobnou kompozici. Obě hlavní figury jsou typickými představitelkami tzv. figury serpentinaty. Tak jako je Sprangerův obraz typickou ukázkou jeho pozdního stylu, de Vriesovo bronzové sousoší je naopak ukázkou jeho vrcholného stylu. O obou dílech je také možno říci, že dobře ilustrují uměleckou produkci na Rudolfovoě dvoře, která byla silně ovlivněna císařem samotným. Téměř po celou dobu jeho vlády, zvláště pak v její druhé polovině, to byl císař, kdo měl hlavní slovo, co se týče umělecké p
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Čtrnáct mučedníků pražských. Vpád Pasovských a závěr vlády Rudolfa II
ISBN
978-80-7308-529-2
Number of pages of the result
5
Pages from-to
128-132
Number of pages of the book
176
Publisher name
Univerzita Karlova, Filozofická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—