„That music is innate to us...“ Women within the context of nineteenth-century private musical practice (not only) in Bohemia
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F22%3A00567233" target="_blank" >RIV/68378033:_____/22:00567233 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://vltava.rozhlas.cz/ze-jest-nam-hudba-vrozena-zeny-v-kontextu-soukrome-hudebni-praxe-nejen-v-cechach-8693559" target="_blank" >https://vltava.rozhlas.cz/ze-jest-nam-hudba-vrozena-zeny-v-kontextu-soukrome-hudebni-praxe-nejen-v-cechach-8693559</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
„Že jest nám hudba vrozená…“ Ženy v kontextu soukromé hudební praxe (nejen) v Čechách 19. století
Original language description
Salonní hudební kultura Evropy 19. století se v současné době těší většímu zájmu jak v kruzích muzikologů a kulturních historiků, tak také u široké veřejnosti. Jedním z důvodů je, že v této dosud nepříliš probádané kapitole hudebních dějin se můžeme seznámit nejen s méně známými umělci, skladateli a hudebními organizátory, ale také s neznámým, ovšem neméně vzrušujícím hudebním repertoárem.nVzhledem k tomu, že ženy i muži těžili v (polo)soukromé kultuře stejnou měrou z méně striktních způsobů a podmínek umělecké produkce, zaměřuje se pořad na ženské protagonistky a jejich prostředí. Pořad přibližuje tento fenomén hudebně-kulturní praxe pomoci různých příkladů. Na základě vybraných písní německé skladatelky, klavíristky, básnířky a pedagožky Johanny Kinkelové (1810−1858) se následně zabývá soukromou a polosoukromou hudební kulturou v pražském prostředí hraběnky Elišky Schlikové (1792-1855). Druhá část pořadu zůstává v soukromé sféře, ale je věnována představitelkám druhé poloviny 19. století – Gabrielle z Deymů, Josefíně Brdlíkové, Marii Madierové a Emě Destinnové –, z nichž některé také veřejně vystupovaly a/nebo jsou známy veřejné recenze jejich děl.
Czech name
„Že jest nám hudba vrozená…“ Ženy v kontextu soukromé hudební praxe (nejen) v Čechách 19. století
Czech description
Salonní hudební kultura Evropy 19. století se v současné době těší většímu zájmu jak v kruzích muzikologů a kulturních historiků, tak také u široké veřejnosti. Jedním z důvodů je, že v této dosud nepříliš probádané kapitole hudebních dějin se můžeme seznámit nejen s méně známými umělci, skladateli a hudebními organizátory, ale také s neznámým, ovšem neméně vzrušujícím hudebním repertoárem.nVzhledem k tomu, že ženy i muži těžili v (polo)soukromé kultuře stejnou měrou z méně striktních způsobů a podmínek umělecké produkce, zaměřuje se pořad na ženské protagonistky a jejich prostředí. Pořad přibližuje tento fenomén hudebně-kulturní praxe pomoci různých příkladů. Na základě vybraných písní německé skladatelky, klavíristky, básnířky a pedagožky Johanny Kinkelové (1810−1858) se následně zabývá soukromou a polosoukromou hudební kulturou v pražském prostředí hraběnky Elišky Schlikové (1792-1855). Druhá část pořadu zůstává v soukromé sféře, ale je věnována představitelkám druhé poloviny 19. století – Gabrielle z Deymů, Josefíně Brdlíkové, Marii Madierové a Emě Destinnové –, z nichž některé také veřejně vystupovaly a/nebo jsou známy veřejné recenze jejich děl.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
—
OECD FORD branch
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
—
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
—