All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

“Ryvology” or How Was the Band Hoboes Modern in the Development of Czech “Tramping” Songs?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378033%3A_____%2F24%3A00602489" target="_blank" >RIV/68378033:_____/24:00602489 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.folkoveprazdniny.cz/kolokvium-2024-cesty-hudby-v-generacich" target="_blank" >https://www.folkoveprazdniny.cz/kolokvium-2024-cesty-hudby-v-generacich</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    “Ryvologie” aneb Čím byli Hoboes ve vývoji české trampské písně moderní?

  • Original language description

    Od počátku 60. let začaly v českém trampském prostředí vznikat písně, které se v mnohém odlišovaly od trampského repertoáru předchozích desetiletí. Jedněmi z prvních takových tvůrců byli bratři Jiří (Wabi) a Mirko (Miki) Ryvolové a jejich skupina Hoboes. Pro nově pojatý okruh tvorby se vžilo označení moderní trampská píseň. Článek shrnuje charakteristiku trampské písně předchozích období a zkoumá, jaké předpoklady a charakteristické rysy nesla tvorby bratrů Ryvolů, aby inspirovala a naplnila nové označení. Zjišťujeme, že inovační vklad nepřinášely jen vlivy swingové hudby a domácí tvorba divadel malých forem počínaje Osvobozeným divadlem, ale že nové písně nevznikaly ani zcela izolovaně od širšího kulturního dění včetně dobové beatové a populární hudby. Atributy modernosti nových trampských písní byly naplněny v oblasti zvukové, rytmické a harmonické i z hlediska obsahu a poetiky písňových textů.

  • Czech name

    “Ryvologie” aneb Čím byli Hoboes ve vývoji české trampské písně moderní?

  • Czech description

    Od počátku 60. let začaly v českém trampském prostředí vznikat písně, které se v mnohém odlišovaly od trampského repertoáru předchozích desetiletí. Jedněmi z prvních takových tvůrců byli bratři Jiří (Wabi) a Mirko (Miki) Ryvolové a jejich skupina Hoboes. Pro nově pojatý okruh tvorby se vžilo označení moderní trampská píseň. Článek shrnuje charakteristiku trampské písně předchozích období a zkoumá, jaké předpoklady a charakteristické rysy nesla tvorby bratrů Ryvolů, aby inspirovala a naplnila nové označení. Zjišťujeme, že inovační vklad nepřinášely jen vlivy swingové hudby a domácí tvorba divadel malých forem počínaje Osvobozeným divadlem, ale že nové písně nevznikaly ani zcela izolovaně od širšího kulturního dění včetně dobové beatové a populární hudby. Atributy modernosti nových trampských písní byly naplněny v oblasti zvukové, rytmické a harmonické i z hlediska obsahu a poetiky písňových textů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Od folkloru k world music: Cesty hudby v generacích

  • ISBN

    978-80-907033-9-1

  • ISSN

    2336-565X

  • e-ISSN

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    154-175

  • Publisher name

    Městské kulturní středisko Náměšť nad Oslavou

  • Place of publication

    Náměšť nad Oslavou

  • Event location

    Náměšť nad Oslavou

  • Event date

    Jul 30, 2024

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article