All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Landscape as a cultural concept ? from literature to painting and photography and then back again

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F12%3A00396079" target="_blank" >RIV/68378068:_____/12:00396079 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Krajina jako kulturní koncept. Od literatury k malířství, fotografii a zase zpátky

  • Original language description

    Studie se zabývá literární deskripcí, která stojí na hranici mezi mimetickou reprezentací reálné krajiny a deskripcí podmíněnou vizuální zkušeností s tradiční výtvarnou reprezentací, tedy kulturní/vizuální pamětí. Materiálově pracuje se prózou Jan MariaPlojhar Julia Zeyera (1891), která odráží vizuální schéma ideální krajiny (např. Poussin, Lorrain) nejen v rovině motivické, ale také kompoziční a reflektuje i její mediálně specifické rysy. Věnuje se také současné výtvarnici Beate Gütschow, která s konceptem ideální krajinomalby pracuje v médiu fotografie a nastoluje tak otázku, nakolik je tento kulturní koncept zakořeněn v našem vlastním, přímém vnímání krajiny. Tato zjištění dokumentují, že mezi aktuálním světem, který je předmětem reprezentace, a zobrazeným světem literárního textu může být filtr (vizuální schéma), přes který se díváme.

  • Czech name

    Krajina jako kulturní koncept. Od literatury k malířství, fotografii a zase zpátky

  • Czech description

    Studie se zabývá literární deskripcí, která stojí na hranici mezi mimetickou reprezentací reálné krajiny a deskripcí podmíněnou vizuální zkušeností s tradiční výtvarnou reprezentací, tedy kulturní/vizuální pamětí. Materiálově pracuje se prózou Jan MariaPlojhar Julia Zeyera (1891), která odráží vizuální schéma ideální krajiny (např. Poussin, Lorrain) nejen v rovině motivické, ale také kompoziční a reflektuje i její mediálně specifické rysy. Věnuje se také současné výtvarnici Beate Gütschow, která s konceptem ideální krajinomalby pracuje v médiu fotografie a nastoluje tak otázku, nakolik je tento kulturní koncept zakořeněn v našem vlastním, přímém vnímání krajiny. Tato zjištění dokumentují, že mezi aktuálním světem, který je předmětem reprezentace, a zobrazeným světem literárního textu může být filtr (vizuální schéma), přes který se díváme.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP406%2F12%2F1711" target="_blank" >GAP406/12/1711: Poetics of Description: A Survey of its Representational Scope in Intermedia Perspective</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Krajina. Vytváření prostoru v literatuře a výtvarném umění

  • ISBN

    978-80-7464-176-3

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    181-197

  • Number of pages of the book

    396

  • Publisher name

    Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta

  • Place of publication

    Ostrava

  • UT code for WoS chapter