All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Distance, Illusion, The Curse of Gain: Problems of (not only) The New Historical Symbolic Economy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F17%3A00484278" target="_blank" >RIV/68378068:_____/17:00484278 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Distance, iluze, prokletí zisku: problémy (nejen) novohistorické symbolické ekonomie

  • Original language description

    Studie se věnuje třem rozdílným koncepcím symbolické, resp. obecné ekonomie, které se uplatňují v literárněvědném novém historismu (Stephen Greenblatt), v sociologické teorii kapitálu (Pierre Bourdieu) a ve filosofické antropologii (Georges Bataille). Ukazuje různé způsoby, kterými tyto tři koncepce interpretují „objev“ ekonomiky daru v archaických společnostech Marcela Mausse, a jaké z toho vyplývají důsledky pro nasměrování jejich kritického pohledu na novověké kapitalistické společnosti. Nový historismus, jak článek dokládá, vytváří v rámci své historické epistemologie sebereflexivní strategii a s její pomocí se včleňuje do tradice kulturní kritiky, která se rodila v kontextu „dobývání“ Nového světa, kdy poprvé vzniká koncept kulturní diference. Z hlediska literárněvědného i historického je přitom podstatné přimykání se novohistorického přístupu k rétorické tradici, především té renesanční.

  • Czech name

    Distance, iluze, prokletí zisku: problémy (nejen) novohistorické symbolické ekonomie

  • Czech description

    Studie se věnuje třem rozdílným koncepcím symbolické, resp. obecné ekonomie, které se uplatňují v literárněvědném novém historismu (Stephen Greenblatt), v sociologické teorii kapitálu (Pierre Bourdieu) a ve filosofické antropologii (Georges Bataille). Ukazuje různé způsoby, kterými tyto tři koncepce interpretují „objev“ ekonomiky daru v archaických společnostech Marcela Mausse, a jaké z toho vyplývají důsledky pro nasměrování jejich kritického pohledu na novověké kapitalistické společnosti. Nový historismus, jak článek dokládá, vytváří v rámci své historické epistemologie sebereflexivní strategii a s její pomocí se včleňuje do tradice kulturní kritiky, která se rodila v kontextu „dobývání“ Nového světa, kdy poprvé vzniká koncept kulturní diference. Z hlediska literárněvědného i historického je přitom podstatné přimykání se novohistorického přístupu k rétorické tradici, především té renesanční.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60206 - Specific literatures

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-11101S" target="_blank" >GA16-11101S: Literary Communication in the Light of "Medium"</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Svět literatury

  • ISSN

    0862-8440

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    27

  • Issue of the periodical within the volume

    56

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    33

  • Pages from-to

    22-54

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database