All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Toward a “well-functioning book market”. Networks, firms and protagonists in the Bohemian book market (1749–1848)

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F19%3A00509048" target="_blank" >RIV/68378068:_____/19:00509048 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)

  • Original language description

    Na základě důkladného archivního výzkumu tato monografie zkoumá některé důležité aspekty historie českého knižního trhu od roku 1749 do roku 1848: regulace a seberegulace knižního trhu a jeho aktérů (editorů, tiskáren, knihvazačů, knihkupců, čtenářských klubů atd.), jeho ekonomické a sociální předpoklady, integrace do mezinárodních sítí, vnitřní diferenciace a kvantitativní rozvoj. Případové studie zahrnují ekonomický význam vydávání almanachů, ranou historii centralizovaného tisku školních knih, možnosti a problémy při zakládání nebo rozšiřování firem v různých historických podmínkách a komunikační strategie editorů a knihkupců při pokusu oslovovat „své“ publikum (anebo ho teprve budovat) – a to v době, kdy tištění a prodávání knih bylo také prostředkem k vytváření národních identit.

  • Czech name

    Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)

  • Czech description

    Na základě důkladného archivního výzkumu tato monografie zkoumá některé důležité aspekty historie českého knižního trhu od roku 1749 do roku 1848: regulace a seberegulace knižního trhu a jeho aktérů (editorů, tiskáren, knihvazačů, knihkupců, čtenářských klubů atd.), jeho ekonomické a sociální předpoklady, integrace do mezinárodních sítí, vnitřní diferenciace a kvantitativní rozvoj. Případové studie zahrnují ekonomický význam vydávání almanachů, ranou historii centralizovaného tisku školních knih, možnosti a problémy při zakládání nebo rozšiřování firem v různých historických podmínkách a komunikační strategie editorů a knihkupců při pokusu oslovovat „své“ publikum (anebo ho teprve budovat) – a to v době, kdy tištění a prodávání knih bylo také prostředkem k vytváření národních identit.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60206 - Specific literatures

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA15-22253S" target="_blank" >GA15-22253S: The making of a nation of readers. Networks, firms and protagonists in the Bohemian book market (1749–1848)</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-200-3054-2

  • Number of pages

    383

  • Publisher name

    Academia

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book