Toward a “well-functioning book market”. Networks, firms and protagonists in the Bohemian book market (1749–1848)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F19%3A00509048" target="_blank" >RIV/68378068:_____/19:00509048 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)
Original language description
Na základě důkladného archivního výzkumu tato monografie zkoumá některé důležité aspekty historie českého knižního trhu od roku 1749 do roku 1848: regulace a seberegulace knižního trhu a jeho aktérů (editorů, tiskáren, knihvazačů, knihkupců, čtenářských klubů atd.), jeho ekonomické a sociální předpoklady, integrace do mezinárodních sítí, vnitřní diferenciace a kvantitativní rozvoj. Případové studie zahrnují ekonomický význam vydávání almanachů, ranou historii centralizovaného tisku školních knih, možnosti a problémy při zakládání nebo rozšiřování firem v různých historických podmínkách a komunikační strategie editorů a knihkupců při pokusu oslovovat „své“ publikum (anebo ho teprve budovat) – a to v době, kdy tištění a prodávání knih bylo také prostředkem k vytváření národních identit.
Czech name
Na cestě k “výborně zřízenému knihkupectví”. Protagonisté, podniky a sítě knižního trhu v Čechách (1749–1848)
Czech description
Na základě důkladného archivního výzkumu tato monografie zkoumá některé důležité aspekty historie českého knižního trhu od roku 1749 do roku 1848: regulace a seberegulace knižního trhu a jeho aktérů (editorů, tiskáren, knihvazačů, knihkupců, čtenářských klubů atd.), jeho ekonomické a sociální předpoklady, integrace do mezinárodních sítí, vnitřní diferenciace a kvantitativní rozvoj. Případové studie zahrnují ekonomický význam vydávání almanachů, ranou historii centralizovaného tisku školních knih, možnosti a problémy při zakládání nebo rozšiřování firem v různých historických podmínkách a komunikační strategie editorů a knihkupců při pokusu oslovovat „své“ publikum (anebo ho teprve budovat) – a to v době, kdy tištění a prodávání knih bylo také prostředkem k vytváření národních identit.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
60206 - Specific literatures
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA15-22253S" target="_blank" >GA15-22253S: The making of a nation of readers. Networks, firms and protagonists in the Bohemian book market (1749–1848)</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-200-3054-2
Number of pages
383
Publisher name
Academia
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—