All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Protectorate Radio Play and Production - “White Place” and “Stigma”

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F20%3A00536799" target="_blank" >RIV/68378068:_____/20:00536799 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma”

  • Original language description

    Studie Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma” se zabývá slovesnou tvorbou za protektorátu, jež navzdory tíživé společenské situaci procházela konjunkturou – vzniklo asi tři sta původních her, které pak byly i nastudovány. Rozhlasová dramaturgie se přitom zasazovala o to, aby hry nerezignovaly na námětovou objevnost a originální provedení. Účelem této autonomizace, jak podobný proces ve francouzské literatuře 19. století pojmenoval Pierre Bourdieu, bylo prosadit svébytnost daného rozhlasového oboru. Za okupace k tomu však dramaturgie připojila také “autonomizaci” ve smyslu politickém, neboť původní hry byly vesměs zamýšleny jako povzbuzení národní identity. Záměrem studie je tedy nejprve charakterizovat tuto oblast literární tvorby a poté poukázat na důvody historiografické marginalizace protektorátní rozhlasové dramatiky.

  • Czech name

    Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma”

  • Czech description

    Studie Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma” se zabývá slovesnou tvorbou za protektorátu, jež navzdory tíživé společenské situaci procházela konjunkturou – vzniklo asi tři sta původních her, které pak byly i nastudovány. Rozhlasová dramaturgie se přitom zasazovala o to, aby hry nerezignovaly na námětovou objevnost a originální provedení. Účelem této autonomizace, jak podobný proces ve francouzské literatuře 19. století pojmenoval Pierre Bourdieu, bylo prosadit svébytnost daného rozhlasového oboru. Za okupace k tomu však dramaturgie připojila také “autonomizaci” ve smyslu politickém, neboť původní hry byly vesměs zamýšleny jako povzbuzení národní identity. Záměrem studie je tedy nejprve charakterizovat tuto oblast literární tvorby a poté poukázat na důvody historiografické marginalizace protektorátní rozhlasové dramatiky.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60206 - Specific literatures

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA20-21302S" target="_blank" >GA20-21302S: Original Czech Protectorate-Era Radio Plays as Autonomization Projects</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Divadelní revue

  • ISSN

    0862-5409

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    31

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    7-22

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85101692626