Protectorate Radio Play and Production - “White Place” and “Stigma”
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378068%3A_____%2F20%3A00536799" target="_blank" >RIV/68378068:_____/20:00536799 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma”
Original language description
Studie Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma” se zabývá slovesnou tvorbou za protektorátu, jež navzdory tíživé společenské situaci procházela konjunkturou – vzniklo asi tři sta původních her, které pak byly i nastudovány. Rozhlasová dramaturgie se přitom zasazovala o to, aby hry nerezignovaly na námětovou objevnost a originální provedení. Účelem této autonomizace, jak podobný proces ve francouzské literatuře 19. století pojmenoval Pierre Bourdieu, bylo prosadit svébytnost daného rozhlasového oboru. Za okupace k tomu však dramaturgie připojila také “autonomizaci” ve smyslu politickém, neboť původní hry byly vesměs zamýšleny jako povzbuzení národní identity. Záměrem studie je tedy nejprve charakterizovat tuto oblast literární tvorby a poté poukázat na důvody historiografické marginalizace protektorátní rozhlasové dramatiky.
Czech name
Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma”
Czech description
Studie Protektorátní rozhlasová hra a inscenace – “bílé místo” i “stigma” se zabývá slovesnou tvorbou za protektorátu, jež navzdory tíživé společenské situaci procházela konjunkturou – vzniklo asi tři sta původních her, které pak byly i nastudovány. Rozhlasová dramaturgie se přitom zasazovala o to, aby hry nerezignovaly na námětovou objevnost a originální provedení. Účelem této autonomizace, jak podobný proces ve francouzské literatuře 19. století pojmenoval Pierre Bourdieu, bylo prosadit svébytnost daného rozhlasového oboru. Za okupace k tomu však dramaturgie připojila také “autonomizaci” ve smyslu politickém, neboť původní hry byly vesměs zamýšleny jako povzbuzení národní identity. Záměrem studie je tedy nejprve charakterizovat tuto oblast literární tvorby a poté poukázat na důvody historiografické marginalizace protektorátní rozhlasové dramatiky.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60206 - Specific literatures
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA20-21302S" target="_blank" >GA20-21302S: Original Czech Protectorate-Era Radio Plays as Autonomization Projects</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Divadelní revue
ISSN
0862-5409
e-ISSN
—
Volume of the periodical
31
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
7-22
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85101692626