All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Hofmusici and lackeys. To the status of a musician at the aristocratic court in Bohemia in the first half of the 18th century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F11%3A00380553" target="_blank" >RIV/68378076:_____/11:00380553 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hofmusici a lokajové. K postavení hudebníka na šlechtickém dvoře v Čechách první poloviny 18. století

  • Original language description

    Výchozím bodem studie je klasifikace šlechtických kapel na služebnické (sestavené ze sloužících) a samostatné (složené z profesionálních hudebníků), kterou zavedl Vladimír Helfert ve své monografii o hudbě na dvoře hraběte Questenberga v Jaroměřicích. Postavení hudebníka ve službách aristokracie v Čechách v době největšího rozkvětu šlechtických kapel ve dvacátých letech 18. století je analyzováno prostřednictvím tří případových studií. Pozornost je věnována původu hudebníků, jejich platům a postavení vhierarchii zaměstnanců šlechtického dvora. Zatímco privátní kapela hraběte Františka Antonína Šporka byla typickým služebnickým ansámblem, hrabata Václav Morzin a František Josef Černín zaměstnávali ve větší míře profesionální hudebníky. Někteří z nich zastávali v hierarchii zaměstnanců dvora poměrně vysoké postavení s platem srovnatelným s platem hofmistra. U Morzinova dvora byli jak profesionální ?hofmusici?, tak hudebníci zařazení jako lokajové. V případě kapely hraběte Černína je mož

  • Czech name

    Hofmusici a lokajové. K postavení hudebníka na šlechtickém dvoře v Čechách první poloviny 18. století

  • Czech description

    Výchozím bodem studie je klasifikace šlechtických kapel na služebnické (sestavené ze sloužících) a samostatné (složené z profesionálních hudebníků), kterou zavedl Vladimír Helfert ve své monografii o hudbě na dvoře hraběte Questenberga v Jaroměřicích. Postavení hudebníka ve službách aristokracie v Čechách v době největšího rozkvětu šlechtických kapel ve dvacátých letech 18. století je analyzováno prostřednictvím tří případových studií. Pozornost je věnována původu hudebníků, jejich platům a postavení vhierarchii zaměstnanců šlechtického dvora. Zatímco privátní kapela hraběte Františka Antonína Šporka byla typickým služebnickým ansámblem, hrabata Václav Morzin a František Josef Černín zaměstnávali ve větší míře profesionální hudebníky. Někteří z nich zastávali v hierarchii zaměstnanců dvora poměrně vysoké postavení s platem srovnatelným s platem hofmistra. U Morzinova dvora byli jak profesionální ?hofmusici?, tak hudebníci zařazení jako lokajové. V případě kapely hraběte Černína je mož

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AB - History

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Theatrum historiae

  • ISSN

    1802-2502

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    9

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    241-255

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database