Bassani ? Brentner ? Villicus: the Musical Repertoire of Two Manuscript Collections from the Piarist Monastery in Podolínec
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F12%3A00386551" target="_blank" >RIV/68378076:_____/12:00386551 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Bassani ? Brentner ? Villicus: hudební repertoár dvou rukopisných sborníků z piaristického kláštera v Podolínci
Original language description
Předmětem studie jsou dva sborníky anonymních sólových motet a chrámových árií dochované v hudební sbírce piaristického kláštera v Podolínci pod signaturami H-669 a H-1001. V obou případech se dochovala pouze část hlasových knih a autorství skladeb byloidentifikováno jen ojediněle. Autor na základě vlastního předchozího výzkumu i nových komparací zpřesňuje atribuci skladeb: první sborník sestává převážně z děl J. J. I. Brentnera a obsahuje mimo jiné opis tištěné sbírky Hymnodia divina op. 3 (Praha 1718/19). Tři stylové vrstvy obsažené v druhém sborníku a reprezentované sólovými motety italského původu (G. B. Bassani, F. A. Bonporti, Anonym), opisem sbírky árií B. Villicuse a přetextovanou árií N. Picciniho poskytly materiál k úvahám o možných směrechdalšího zkoumání stylového vývoje na poli sólového moteta ve střední Evropě první třetiny 18. století.
Czech name
Bassani ? Brentner ? Villicus: hudební repertoár dvou rukopisných sborníků z piaristického kláštera v Podolínci
Czech description
Předmětem studie jsou dva sborníky anonymních sólových motet a chrámových árií dochované v hudební sbírce piaristického kláštera v Podolínci pod signaturami H-669 a H-1001. V obou případech se dochovala pouze část hlasových knih a autorství skladeb byloidentifikováno jen ojediněle. Autor na základě vlastního předchozího výzkumu i nových komparací zpřesňuje atribuci skladeb: první sborník sestává převážně z děl J. J. I. Brentnera a obsahuje mimo jiné opis tištěné sbírky Hymnodia divina op. 3 (Praha 1718/19). Tři stylové vrstvy obsažené v druhém sborníku a reprezentované sólovými motety italského původu (G. B. Bassani, F. A. Bonporti, Anonym), opisem sbírky árií B. Villicuse a přetextovanou árií N. Picciniho poskytly materiál k úvahám o možných směrechdalšího zkoumání stylového vývoje na poli sólového moteta ve střední Evropě první třetiny 18. století.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Musicologica Slovaca
ISSN
1338-2594
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3 /29/
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
21
Pages from-to
195-215
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—