All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Bassani ? Brentner ? Villicus: the Musical Repertoire of Two Manuscript Collections from the Piarist Monastery in Podolínec

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F12%3A00386551" target="_blank" >RIV/68378076:_____/12:00386551 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Bassani ? Brentner ? Villicus: hudební repertoár dvou rukopisných sborníků z piaristického kláštera v Podolínci

  • Original language description

    Předmětem studie jsou dva sborníky anonymních sólových motet a chrámových árií dochované v hudební sbírce piaristického kláštera v Podolínci pod signaturami H-669 a H-1001. V obou případech se dochovala pouze část hlasových knih a autorství skladeb byloidentifikováno jen ojediněle. Autor na základě vlastního předchozího výzkumu i nových komparací zpřesňuje atribuci skladeb: první sborník sestává převážně z děl J. J. I. Brentnera a obsahuje mimo jiné opis tištěné sbírky Hymnodia divina op. 3 (Praha 1718/19). Tři stylové vrstvy obsažené v druhém sborníku a reprezentované sólovými motety italského původu (G. B. Bassani, F. A. Bonporti, Anonym), opisem sbírky árií B. Villicuse a přetextovanou árií N. Picciniho poskytly materiál k úvahám o možných směrechdalšího zkoumání stylového vývoje na poli sólového moteta ve střední Evropě první třetiny 18. století.

  • Czech name

    Bassani ? Brentner ? Villicus: hudební repertoár dvou rukopisných sborníků z piaristického kláštera v Podolínci

  • Czech description

    Předmětem studie jsou dva sborníky anonymních sólových motet a chrámových árií dochované v hudební sbírce piaristického kláštera v Podolínci pod signaturami H-669 a H-1001. V obou případech se dochovala pouze část hlasových knih a autorství skladeb byloidentifikováno jen ojediněle. Autor na základě vlastního předchozího výzkumu i nových komparací zpřesňuje atribuci skladeb: první sborník sestává převážně z děl J. J. I. Brentnera a obsahuje mimo jiné opis tištěné sbírky Hymnodia divina op. 3 (Praha 1718/19). Tři stylové vrstvy obsažené v druhém sborníku a reprezentované sólovými motety italského původu (G. B. Bassani, F. A. Bonporti, Anonym), opisem sbírky árií B. Villicuse a přetextovanou árií N. Picciniho poskytly materiál k úvahám o možných směrechdalšího zkoumání stylového vývoje na poli sólového moteta ve střední Evropě první třetiny 18. století.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Musicologica Slovaca

  • ISSN

    1338-2594

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3 /29/

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    195-215

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database