Czech Television Advertising and Folklore – Methods of Media Use of Folk Traditions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F23%3A00580461" target="_blank" >RIV/68378076:_____/23:00580461 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1199218" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1199218</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
bulharština
Original language name
Чешката телевизионна реклама и фолклорът – начини за употреба на народните традиции от масмедиите
Original language description
Článek se zaměřuje na analýzu způsobů, jakým současná reklama používá motivy a náměty z tradiční folklorní tvroby. Nástupem audiovizuální techniky se reklamě otevřely nové možnosti komplexního využití folklorních motivů. Reklama v televizi a na internetu proniká stále intenzivněji do sledovaných pořadů a snaží se zintenzivnit cílení na zákazníky. Ve hře je psychologické působení na spotřebitele a různé manipulativní techniky. Právě folklorní či pseudofolklorní motivy se v našem mozku často spojují se zážitky z dětství. Vesměs jde o snahu vyvolat výrazně pozitivní, nostalgické konotace se silným důrazem na emoce. Jako příklad pro analýzu byly vybrány dvě reklamní kampaně vycházející z lidové slovesnosti - firem Equabank a Seznam.cz.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Bulgarski folklor
ISSN
0323-9861
e-ISSN
—
Volume of the periodical
49
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
BG - BULGARIA
Number of pages
17
Pages from-to
3-19
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—