All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Czech Television Advertising and Folklore – Methods of Media Use of Folk Traditions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378076%3A_____%2F23%3A00580461" target="_blank" >RIV/68378076:_____/23:00580461 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1199218" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1199218</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    bulharština

  • Original language name

    Чешката телевизионна реклама и фолклорът – начини за употреба на народните традиции от масмедиите

  • Original language description

    Článek se zaměřuje na analýzu způsobů, jakým současná reklama používá motivy a náměty z tradiční folklorní tvroby. Nástupem audiovizuální techniky se reklamě otevřely nové možnosti komplexního využití folklorních motivů. Reklama v televizi a na internetu proniká stále intenzivněji do sledovaných pořadů a snaží se zintenzivnit cílení na zákazníky. Ve hře je psychologické působení na spotřebitele a různé manipulativní techniky. Právě folklorní či pseudofolklorní motivy se v našem mozku často spojují se zážitky z dětství. Vesměs jde o snahu vyvolat výrazně pozitivní, nostalgické konotace se silným důrazem na emoce. Jako příklad pro analýzu byly vybrány dvě reklamní kampaně vycházející z lidové slovesnosti - firem Equabank a Seznam.cz.

  • Czech name

  • Czech description

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Bulgarski folklor

  • ISSN

    0323-9861

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    49

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    BG - BULGARIA

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    3-19

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database