Internationalization, colloquialization, impact of advertising (changes of Czech in current communicative situations)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F06%3A00082892" target="_blank" >RIV/68378092:_____/06:00082892 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
ruština
Original language name
Internacionalizacija, kollokvializacija, vlijanije reklamy (češskij jazyk i jego ipostasi v aktual'nych kommunikativnych situacijach)
Original language description
Rozbor jazyka českých časopisů pro ženy, elektronická komunikace mládeže, atp.
Czech name
Internacionalizace, kolokvializace, vliv reklamy (proměny češtiny v aktuálních komunikačních situacích)
Czech description
Rozbor jazyka českých časopisů pro ženy, elektronická komunikace mládeže, atp.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/IAA9061303" target="_blank" >IAA9061303: Gender in Czech: Language and Communication</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Globalizacija - etnizacija. Etnokul'turnyje i etnojazykovyje processy 1
ISBN
5-02-035613-1
Number of pages of the result
22
Pages from-to
396-417
Number of pages of the book
—
Publisher name
Nauka
Place of publication
Moskva
UT code for WoS chapter
—