Assist and Entertain: Communication of the Police on Social Networks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F21%3A00555400" target="_blank" >RIV/68378092:_____/21:00555400 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/katedry_pracoviska/ksj/publikacie/Zbornik_21_FINAL_WEB__1_.pdf" target="_blank" >https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/katedry_pracoviska/ksj/publikacie/Zbornik_21_FINAL_WEB__1_.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pomáhat a bavit: komunikace policie na sociálních sítích
Original language description
Příspěvek se zabývá komunikací policie, státní i městské, na sociálních sítích. Vychází z šířeji založeného výzkumu komunikace veřejných institucí na Twitteru. Texty, které instituce zveřejňují na Twitteru a Facebooku, tj. tweety a facebookové posty, jsou analyzovány z hlediska jejich vztahu k normám institucionální komunikace a způsobu, jakým využívají funkcionality poskytované online prostředím. Analýza mj. ukazuje současný trend v přístupu institucí k sociálním sítím, oblibu autorských profilů, tj. profilů, jejichž autoři se v rozporu s neosobní normou institucionální komunikace projevují v textu jazykovou kreativitou a snahou adresáty pobavit. Jde o speciální způsob využití sociálních sítí k public relations. Přestože se setkává u veřejnosti většinou s pozitivním ohlasem, má tento způsob svá omezení plynoucí z asymetrického postavení občanů a instituce v institucionální komunikaci.
Czech name
Pomáhat a bavit: komunikace policie na sociálních sítích
Czech description
Příspěvek se zabývá komunikací policie, státní i městské, na sociálních sítích. Vychází z šířeji založeného výzkumu komunikace veřejných institucí na Twitteru. Texty, které instituce zveřejňují na Twitteru a Facebooku, tj. tweety a facebookové posty, jsou analyzovány z hlediska jejich vztahu k normám institucionální komunikace a způsobu, jakým využívají funkcionality poskytované online prostředím. Analýza mj. ukazuje současný trend v přístupu institucí k sociálním sítím, oblibu autorských profilů, tj. profilů, jejichž autoři se v rozporu s neosobní normou institucionální komunikace projevují v textu jazykovou kreativitou a snahou adresáty pobavit. Jde o speciální způsob využití sociálních sítí k public relations. Přestože se setkává u veřejnosti většinou s pozitivním ohlasem, má tento způsob svá omezení plynoucí z asymetrického postavení občanů a instituce v institucionální komunikaci.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60203 - Linguistics
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Štýl - komunikácia - kultúra
ISBN
978-80-223-5317-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
242-255
Publisher name
Univerzita Komenského v Bratislavě
Place of publication
Bratislava
Event location
online
Event date
Sep 8, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—