Finite Element Modelling for Optimal Track Subgrade Design
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F07%3A00089790" target="_blank" >RIV/68378297:_____/07:00089790 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Finite Element Modelling for Optimal Track Subgrade Design
Original language description
This paper shows possibilities of a combination of ?nite element modeling and laboratory testing to investigate the reinforcing possibilities of the geogrids used for optimal track design. Deformation characteristics of different designs of the subgradesystem with or without the reinforcing geogrid together with characterization of the bearing capacity of these designs are the main objectives of the study.
Czech name
Optimalizace železničního spodku pomocí metody konečných prvků
Czech description
Článek se zabývá možnostmi využití numerického modelování pro stanovení optimálního návrhu železničního spodku. Jednotlivé metody zvýšení únosnosti za použití různých druhů geosyntetik jsou srovnány s výsledky laboratorních zkoušek.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>R - Projekt Ramcoveho programu EK
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Eleventh International Conference on Civil, Structural and Environmental Computing
ISBN
978-1-905088-15-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
16-21
Publisher name
Civil-Comp Press
Place of publication
Glasgow, UK
Event location
St. Julians
Event date
Sep 18, 2007
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—