Damage Localization of Structures Based on Modal Characteristic Changes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F04%3A01100274" target="_blank" >RIV/68407700:21110/04:01100274 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Damage Localization of Structures Based on Modal Characteristic Changes
Original language description
In practice, various kinds of damage on reinforced concrete structures can be found. Undetected damage can lead to the failure of structural members or the structure at all. The need for methods for damage detection that can be applied to complex structures led to the development of methods that examine changes in modal characteristics of the structure. Methods and procedures, which use results of an experimental modal analysis for estimation of a degradation degree of a structure, is suitable to verifyon simple structural elements or complex structures, when we know their damage state. This paper presents damage localization of two types of structural elements and one bridge based on modal characteristic changes. For localization of damaged places during experimental and theoretical studies on structural elements the CAMOSUC(j),x, the change of a modal flexibility matrix and especially the curvature of change of a modal flexibility matrix seems to be most appropriate.
Czech name
Lokalizace poškození na základě změny modálních charakteristik
Czech description
U reálných betonových konstrukcí se projevuje mnoho typů poškození. Poškození, které nebylo včas zjištěno, může vést až k selhání konstrukce. Potřeba metod, které by mohly být využity na konstrukci jako celku, vedla k vývoji metod detekce poškození založených na změně modálních charakteristik. Metody a postupy, které využívají výsledky modální analýzy pro zjištění úrovně degradace konstrukce, je vhodné ověřovat na jednoduchých stavebních prvcích nebo na celých konstrukcích, kde známe aktuální stav poškození. V článku je prezentována lokalizace poškození dvou typů konstrukčních prvků a jednoho mostu na základě změn modálních charakteristik. Pro detekci míst s poškozením byl využit zejména koeficient CAMOSUC, změna matice modální poddajnosti a druhá derivace změny diagonálních členů matice modální poddajnosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Experimental Methods and Measurement Techniques in Monitoring and Supervising Engineering Structures and Thein Numerical Analysis
ISBN
80-86246-20-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
83-86
Publisher name
ČVUT, Fakulta dopravní
Place of publication
Praha
Event location
Tábor
Event date
Jun 17, 2004
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—