Noise Reducing Devices in the Construction of Tram Permanent Way in Prague
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F04%3A01100435" target="_blank" >RIV/68407700:21110/04:01100435 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Noise Reducing Devices in the Construction of Tram Permanent Way in Prague
Original language description
Tram transport, with 270 km of tracks and a capacity reaching one million passengers every day, is one of essential means of public mass transport in Prague. As it provides transport service mainly in areas with a high density of living or working people, reduction of its noise is strongly required. This paper deals with the results of acoustical measurements which were performed in 1997 - 2003 on different structures of permanent way of tram tracks in Prague. Measured noise pressure levels of tram train passes were continuously recorded on a measuring tape-recorder and then processed in laboratory on different anylyzers. Apart from the commonly used evaluation method applying equivalent noise pressure levels, the possibilities of evaluation were further extended by means of applying the spectra of average noise pressure levels and the multispectra of noise pressure levels, which allows high-quality characterization of the acoustical behaviour of tram tracks and their changes.
Czech name
Protihlukové prostředky v konstrukci tramvajového svršku v Praze
Czech description
Tramvajová doprava s 270 km tratí a denní kapacitou jeden milion cestujících patří mezi nejdůležitější prostředky veřejné hromadné dopravy v Praze. Vzhledem k tomu, že se doprava uskutečňuje zejména v oblastech s vysokou hustotou bydlících nebo pracujících lidí, je velmi žádoucí snižování jejího hluku. Tento článek pojednává o výsledcích akustických měření, která byla provedena v letech 1997 - 2003 na rozdílných konstrukcích tramvajového svršku na tramvajových tratích v Praze. Měřené hladiny hluku projíždějících tramvají byly kontinuálně zaznamenávány na kazetový záznamový přístroj a následně v laboratoři vyhodnoceny rozdílnými analyzéry. Kromě běžně užívaných metod používajících k vyhodnocení ekvivalentní hladiny hluku byly dále rozšířeny možnosti hodnocení použitím spekter průměrných hladin hluku a multispekter hladin hluku, které umožňují velmi kvalitně charakterizovat akustické chování tramvajových tratí a jejich změn.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
80-01-03055-5
Place of publication
Praha
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
neuvedeno