All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modal Analysis of the Footbridge across the Highway D5 near Černice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F05%3A01108859" target="_blank" >RIV/68407700:21110/05:01108859 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Modal Analysis of the Footbridge across the Highway D5 near Černice

  • Original language description

    An experimental modal analysis was carried out on a new footbridge across the highway D5 near Cernice, which was designed by PONTEX Ltd. The main aim of this analysis was to estimate characteristics of natural vibration of the investigated bridge structure to verify the dynamic design and to use modal parameters for the possible design of the tuned mass absorber. During experimental modal analysis nine natural frequencies were evaluated within the frequency range 0.5 - 10.0 Hz. Natural modes and dampingwere evaluated only for frequencies of natural vibration of a horizontal bearing structure. Experimentally estimated natural frequencies and mode shapes were compared with frequencies and mode shapes computed in the dynamic design of the footbridge.

  • Czech name

    Modální analýza lávky pro pěší přes dálnici D5 u Černic

  • Czech description

    Na lávce pro pěší přes dálnici D5 u Černic, která byla navržena firmou PONTEX Ltd., byla provedena experimentální modální analýza. Jejím hlavním cílem bylo určit charakteristiky vlastního kmitání lávky pro ověření dynamického výpočtu a pro případný návrhpohlcovače kmitání. Během experimentální modální analýzy bylo určeno devět vlastních frekvencí lávky ve frekvenčním rozmezí 0,5 - 10,0 Hz. Útlum a tvary vlastního kmitání lávky byly určeny pouze pro vlastní kmitání vodorovné nosné konstrukce. Experimentálně určené frekvence a tvary vlastního kmitání lávky byly porovnány s frekvencemi a tvary určenými dynamickým výpočtem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the 3rd International Conference on Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering

  • ISBN

    80-8070-382-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    310-313

  • Publisher name

    Žilinská univerzita

  • Place of publication

    Žilina

  • Event location

    Vrátná - Nízké Tatry

  • Event date

    May 23, 2005

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article