Experimental Analysis of Track Bed Structure with Reinforcing Geosynthetics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F05%3A01109667" target="_blank" >RIV/68407700:21110/05:01109667 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Experimental Analysis of Track Bed Structure with Reinforcing Geosynthetics
Original language description
The paper presents the results of experimental tests aimed at the analysis of the behaviour of track bed with inserted reinforcing geosynthetics. Among geosynthetics, selected types of reinforcing geotextiles, reinforcing geogrids and reinforcing geocomposites were monitored. The tests were carried out on a section of a railway track structure in an experimental box with plan dimensions of 2x1 m. In all, 6 track bed models were studied, always with and without the reinforcing geosynthetics. By using theplate load test, the values of the moduli of deformation of all models were established on a structural layer and a rail bed layer under the sleeper. Special sensors mounted inside the track bed model allowed monitoring of the settlement at selected height levels. The established data on the track bed behaviour will be applied for the preparation of the design methodology of track bed with reinforcing geosynthetics.
Czech name
Experimentální analýza pražcového podloží s výztužnými geosyntetiky
Czech description
V příspěvku jsou prezentovány výsledky experimentálních zkoušek, které byly zaměřeny na analýzu chování pražcového podloží s vloženým výztužným geosyntetikem. Z výztužných geosyntetik byly sledovány vybrané typy výztužné geotextilie, výztužných geomřížía výztužného geokompozitu. Zkoušky byly provedeny na elementu konstrukce železniční tratě v experimentálním boxu o půdorysných rozměrech 2x1 m. Sledováno bylo 6 modelů pražcového podloží bez a s výztužným geosyntetikem. Pomocí statické zatěžovací zkouškybyly u všech modelů zjišťovány hodnoty modulů přetvárnosti na konstrukční vrstvě a vrstvě kolejového lože pod pražcem. Speciální měřidla, zabudovaná do modelu pražcového podloží, umožnila monitorovat poklesy sledovaných výškových úrovní. Zjištěné údajeo cho-vání pražcového podloží budou využity pro přípravu metodiky návrhu pražcového podloží s výztužným geosyntetikem.
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA103%2F03%2F0172" target="_blank" >GA103/03/0172: Experimental and mathematical analysis of a multi-layer system of railway</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
Dresden
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
neuvedeno