All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F08%3A01145115" target="_blank" >RIV/68407700:21110/08:01145115 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Influence of input parameters in different prediction methods for railway traffic noise

  • Original language description

    The measurement of the equivalent sound pressure level LAeq (noise level) from railway traffic is an expensive and long-term matter. For easier determination of noise levels special software (for example CadnaA, LimA, Hluk+, etc.) is used. The software allows determining the levels of traffic noise in studied localities objectively and reliably. It is important to know all the parameters which are significant. The next part of the article describes statistical evaluation of different software programmesand methods - CadnaA (Önorm, Shall03) and Hluk+ (Czech methodology) used for the prediction of noise impact from railway traffic. The results obtained by these methods are different, provided the same computation characteristics are set. The accuracy ofresults proportionally depends upon the quality of input data.

  • Czech name

    Vliv vstupních parametrů na predikci hluku ze železniční dopravy v různých výpočtových metodikách

  • Czech description

    Měření ekvivalentních hladin hluku LAeq ze železniční dopravy je dlouhodobá a často finančně náročná záležitost. Proto se pro snadnější stanovení hladin hluku používají příslušné softwary např. Cadana A, LimA, Hluk+ atd. Aby výsledky z použitých softwarůbyli objektivně spolehlivě určené musíme znát přesně všechny významné vstupní parametry. V další části článek popisuje statistické zhodnocení těchto výsledků (hladin hluku) získaných z různých softwarů určených pro stanovení hlukové zátěže ze železničnídopravy. Získané výsledky ze třech různých výpočtových metodik byli rozdílné i když vstupní parametry pro výpočet v softwarech byli stejné. Přesnost výsledků vždy závisí na kvalitě poskytnutých vstupních dat.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the BuHu 8th International Postgraduate Research Conference 2008 - Part II

  • ISBN

    978-80-01-04093-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    CTU Publishing House

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 26, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article