All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Assessment of Antivibration Mats Embedded into Railway Bridge Hit by Fire

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A01155538" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:01155538 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Posouzení antivibračních rohoží na železničním mostě zasaženém požárem

  • Original language description

    V srpnu 2001 byl v traťovém úseku Praha hl. n. - Praha Smíchov na mostním objektu v km 1,707 (most přes Bělehradskou ulici) založen třetí zkušební úsek na železniční trati v České republice s aplikací antivibračních rohoží. Zkušební úsek se skládá ze dvou dílčích částí v souhrnné délce 62 m. Do konstrukce pražcového podloží byly vloženy antivibrační rohože z vulkanizovaného kaučuku. V březnu 2008 došlo pod tímto mostem ke stržení tramvajové troleje zaklíněným kamionem a následnému požáru jeho návěsu, který též zasáhl spodní stavbu mostu. Proto bylo v srpnu 2008 přistoupeno ke generální prohlídce celého mostního objektu spojené s odkrytím železničního svršku i spodku, včetně uložených antivibračních rohoží. Bylo prokázáno, že antivibrační rohože nebylypožárem poškozeny. Odebrané vzorky rohoží byly podrobeny laboratorním zkouškám, jejichž výsledky poskytují cennou informaci o parametrech tohoto antivibračního prvku po 7 letech železničního provozu.

  • Czech name

    Posouzení antivibračních rohoží na železničním mostě zasaženém požárem

  • Czech description

    V srpnu 2001 byl v traťovém úseku Praha hl. n. - Praha Smíchov na mostním objektu v km 1,707 (most přes Bělehradskou ulici) založen třetí zkušební úsek na železniční trati v České republice s aplikací antivibračních rohoží. Zkušební úsek se skládá ze dvou dílčích částí v souhrnné délce 62 m. Do konstrukce pražcového podloží byly vloženy antivibrační rohože z vulkanizovaného kaučuku. V březnu 2008 došlo pod tímto mostem ke stržení tramvajové troleje zaklíněným kamionem a následnému požáru jeho návěsu, který též zasáhl spodní stavbu mostu. Proto bylo v srpnu 2008 přistoupeno ke generální prohlídce celého mostního objektu spojené s odkrytím železničního svršku i spodku, včetně uložených antivibračních rohoží. Bylo prokázáno, že antivibrační rohože nebylypožárem poškozeny. Odebrané vzorky rohoží byly podrobeny laboratorním zkouškám, jejichž výsledky poskytují cennou informaci o parametrech tohoto antivibračního prvku po 7 letech železničního provozu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dopravní stavby

  • ISBN

    978-80-7204-629-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

  • Publisher name

    CERM

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Apr 20, 2009

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article