Assessment of Antivibration Mats Embedded into Railway Bridge Hit by Fire
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A01155538" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:01155538 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Posouzení antivibračních rohoží na železničním mostě zasaženém požárem
Original language description
V srpnu 2001 byl v traťovém úseku Praha hl. n. - Praha Smíchov na mostním objektu v km 1,707 (most přes Bělehradskou ulici) založen třetí zkušební úsek na železniční trati v České republice s aplikací antivibračních rohoží. Zkušební úsek se skládá ze dvou dílčích částí v souhrnné délce 62 m. Do konstrukce pražcového podloží byly vloženy antivibrační rohože z vulkanizovaného kaučuku. V březnu 2008 došlo pod tímto mostem ke stržení tramvajové troleje zaklíněným kamionem a následnému požáru jeho návěsu, který též zasáhl spodní stavbu mostu. Proto bylo v srpnu 2008 přistoupeno ke generální prohlídce celého mostního objektu spojené s odkrytím železničního svršku i spodku, včetně uložených antivibračních rohoží. Bylo prokázáno, že antivibrační rohože nebylypožárem poškozeny. Odebrané vzorky rohoží byly podrobeny laboratorním zkouškám, jejichž výsledky poskytují cennou informaci o parametrech tohoto antivibračního prvku po 7 letech železničního provozu.
Czech name
Posouzení antivibračních rohoží na železničním mostě zasaženém požárem
Czech description
V srpnu 2001 byl v traťovém úseku Praha hl. n. - Praha Smíchov na mostním objektu v km 1,707 (most přes Bělehradskou ulici) založen třetí zkušební úsek na železniční trati v České republice s aplikací antivibračních rohoží. Zkušební úsek se skládá ze dvou dílčích částí v souhrnné délce 62 m. Do konstrukce pražcového podloží byly vloženy antivibrační rohože z vulkanizovaného kaučuku. V březnu 2008 došlo pod tímto mostem ke stržení tramvajové troleje zaklíněným kamionem a následnému požáru jeho návěsu, který též zasáhl spodní stavbu mostu. Proto bylo v srpnu 2008 přistoupeno ke generální prohlídce celého mostního objektu spojené s odkrytím železničního svršku i spodku, včetně uložených antivibračních rohoží. Bylo prokázáno, že antivibrační rohože nebylypožárem poškozeny. Odebrané vzorky rohoží byly podrobeny laboratorním zkouškám, jejichž výsledky poskytují cennou informaci o parametrech tohoto antivibračního prvku po 7 letech železničního provozu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centre for Integrated Design of Advanced Structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dopravní stavby
ISBN
978-80-7204-629-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
CERM
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Apr 20, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—