All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Segmental tunnel lining from fibre concrete

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00184668" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00184668 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Segmentová ostění tunelů z drátkobetonu

  • Original language description

    Mechanizovaná ražba prodloužení trasy A pražského metra pomocí plnoprofilových tunelovacích štítů byla zahájena v letošním roce. V souvislosti s daným projektem je v současnosti prověřována možnost využití drátkobetonu pro výrobu segmentů. Drátkobeton jekonstrukční stavební materiál, který v současné době začíná nahrazovat standardní železobeton. Rovnoměrně rozptýlené ocelové drátky ztužují strukturu betonu a mění tak křehký prostý beton na houževnatý drátkobeton. Vhodným výběrem vláken, jejich zakomponováním do čerstvého betonu při jeho výrobě a optimálním postupem výroby je možné vyrobit prefabrikované drátkobetonové ostění, kterými je možné nahradit standardní železobetonové dílce. Využití drátkobetonu pro segmentová ostění tunelů je ve světě rostoucí trend vzhledem k výhodám oproti běžným železobetonovým segmentům (trvanlivost, požární odolnost, jednoduchá výroba). Využítí drátkobetonu pro segmentová ostění již bylo ověřeno na zahraničních projektech (Londýn, Barcelona, Neapol).

  • Czech name

    Segmentová ostění tunelů z drátkobetonu

  • Czech description

    Mechanizovaná ražba prodloužení trasy A pražského metra pomocí plnoprofilových tunelovacích štítů byla zahájena v letošním roce. V souvislosti s daným projektem je v současnosti prověřována možnost využití drátkobetonu pro výrobu segmentů. Drátkobeton jekonstrukční stavební materiál, který v současné době začíná nahrazovat standardní železobeton. Rovnoměrně rozptýlené ocelové drátky ztužují strukturu betonu a mění tak křehký prostý beton na houževnatý drátkobeton. Vhodným výběrem vláken, jejich zakomponováním do čerstvého betonu při jeho výrobě a optimálním postupem výroby je možné vyrobit prefabrikované drátkobetonové ostění, kterými je možné nahradit standardní železobetonové dílce. Využití drátkobetonu pro segmentová ostění tunelů je ve světě rostoucí trend vzhledem k výhodám oproti běžným železobetonovým segmentům (trvanlivost, požární odolnost, jednoduchá výroba). Využítí drátkobetonu pro segmentová ostění již bylo ověřeno na zahraničních projektech (Londýn, Barcelona, Neapol).

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: The development and evaluation of fibre reinforced concrete to fulfil actual requirements on precast lining of transport tunnels</a><br>

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Betonářské dny 2011

  • ISBN

    978-80-87158-30-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    357-362

  • Publisher name

    Česká betonářská společnost ČSSI

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    Nov 23, 2011

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article