All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F11%3A00187976" target="_blank" >RIV/68407700:21110/11:00187976 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://k154.fsv.cvut.cz/~urban/PhotOrient/photOrient.html" target="_blank" >http://k154.fsv.cvut.cz/~urban/PhotOrient/photOrient.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    PhotOrient

  • Original language description

    Program PhotOrient 1.0 je vytvořen ve vývojovém prostředí RAD Studio 2010, v programovacím jazyce object pascal. Slouží k výpočtům přibližných hodnot vnější orientace kamery z minimálního počtu vlícovacích bodů. V programu jsou implementovány tři výpočetní metody. Voxelová metoda je založena na rozdělení pracovního prostoru do jednotlivých krychlí. Následným zmenšováním těchto krychlí je pak dosaženo příslušné polohy vstupní pupily. Na tento výpočet stačí pouze tři vlícovací body a výsledkem metody jsoucelkem 4 řešení (2 v dané polorovině). Genetická metoda je založena na využití genetického algoritmu, kdy je poloha vstupní pupily odhadována z náhodného vektoru. Pro tuto metodu je nutné znát 4 vlícovací body a výsledkem jsou dvě řešení (1 v dané polorovině). Poslední metodou je vyrovnání pětistěnu tvořeného vstupní pupilou a čtyřmi vlícovacími body metodou nejmenších čtverců. Je teda nutné znát 4 vlícovací body a výsledkem jsou obecně dvě řešení (1 v dané polorovině). Ovšem pro tuto m

  • Czech name

    PhotOrient

  • Czech description

    Program PhotOrient 1.0 je vytvořen ve vývojovém prostředí RAD Studio 2010, v programovacím jazyce object pascal. Slouží k výpočtům přibližných hodnot vnější orientace kamery z minimálního počtu vlícovacích bodů. V programu jsou implementovány tři výpočetní metody. Voxelová metoda je založena na rozdělení pracovního prostoru do jednotlivých krychlí. Následným zmenšováním těchto krychlí je pak dosaženo příslušné polohy vstupní pupily. Na tento výpočet stačí pouze tři vlícovací body a výsledkem metody jsoucelkem 4 řešení (2 v dané polorovině). Genetická metoda je založena na využití genetického algoritmu, kdy je poloha vstupní pupily odhadována z náhodného vektoru. Pro tuto metodu je nutné znát 4 vlícovací body a výsledkem jsou dvě řešení (1 v dané polorovině). Poslední metodou je vyrovnání pětistěnu tvořeného vstupní pupilou a čtyřmi vlícovacími body metodou nejmenších čtverců. Je teda nutné znát 4 vlícovací body a výsledkem jsou obecně dvě řešení (1 v dané polorovině). Ovšem pro tuto m

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

    DE - Earth magnetism, geodesy, geography

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Orientation

  • Technical parameters

    vnější orientace kamery

  • Economical parameters

    nejsou stanoveny

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ČVUT FS