Compared possibilities of improved adhesion between bituminous binder and aggregates
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00197514" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00197514 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Porovnávané možnosti zlepšování přilnavosti mezi asfaltovým pojivem a kamenivem
Original language description
Problematika odolnosti asfaltových směsí proti účinkům vody a kvalita přilnavosti asfaltového pojiva ke kamenivu jsou v posledních letech ve zvýšené míře sledovanými technickými charakteristikami asfaltových směsí, jako ukazatele trvanlivosti materiálu.Tato skutečnost je dána jednak snahou při výrobě a realizaci asfaltových vozovek využít lokálně dostupné zdroje kameniva, které nemusí být vždy nejvhodnější z hlediska adheze mezi pojivem a kamenivem. Zlepšit adhezi mezi asfaltem a kamenivem, jak je známo, lze v zásadě třemi způsoby - volba vhodného hydrofobního kameniva, použití vápenného hydrátu či podobné minerální příměsi nebo volba chemických přísad fungujících na principu povrchově aktivních látek. V posledním případě jsou na českém i slovenském trhu známá jen omezená skupina dlouhodobě zavedených aditiv, přičemž se ve velmi malé míře věnuje zvýšená pozornost sledování dalších aspektů například s vyšším důrazem na teplotní stabilitu adhezních přísad v horkém asfaltu. Vedle toho je
Czech name
Porovnávané možnosti zlepšování přilnavosti mezi asfaltovým pojivem a kamenivem
Czech description
Problematika odolnosti asfaltových směsí proti účinkům vody a kvalita přilnavosti asfaltového pojiva ke kamenivu jsou v posledních letech ve zvýšené míře sledovanými technickými charakteristikami asfaltových směsí, jako ukazatele trvanlivosti materiálu.Tato skutečnost je dána jednak snahou při výrobě a realizaci asfaltových vozovek využít lokálně dostupné zdroje kameniva, které nemusí být vždy nejvhodnější z hlediska adheze mezi pojivem a kamenivem. Zlepšit adhezi mezi asfaltem a kamenivem, jak je známo, lze v zásadě třemi způsoby - volba vhodného hydrofobního kameniva, použití vápenného hydrátu či podobné minerální příměsi nebo volba chemických přísad fungujících na principu povrchově aktivních látek. V posledním případě jsou na českém i slovenském trhu známá jen omezená skupina dlouhodobě zavedených aditiv, přičemž se ve velmi malé míře věnuje zvýšená pozornost sledování dalších aspektů například s vyšším důrazem na teplotní stabilitu adhezních přísad v horkém asfaltu. Vedle toho je
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02030639" target="_blank" >TA02030639: Durable acoustic asphalt pavement courses with utilization of bituminous binders modified by rubber microfiller including innovative technology of rubber milling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XVII. seminár Ivana Poliačka - Poznatky zo stavieb diaľnic a rýchlostných ciest
ISBN
978-80-89565-06-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
114-124
Publisher name
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Nov 22, 2012
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—