Structural SFRC for Precast Segments of the Tunnel Lining
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00197726" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00197726 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21110/12:00199111
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Konstrukční vláknobeton pro prefabrikované ostění tunelů
Original language description
Článek je zaměřen na pevnostní charakteristiky navrženého vláknobetonu, které jsou rozhodující pro únosnost a mechanickou odolnost během manipulace. Obecně jsou segmenty namáhány více při jejich osazování (dlouhodobý účinek zatížení po instalaci segmentůje nižší). Realizovaný výzkum byl zaměřen na vláknobetony s rozdílným množstvím dávky ocelových vláken. Dávkovány byly dva typy drátků a to zejména z důvodu nízké tloušťky segmentů, která činila pouhých 250 mm. Konstrukční vláknobeton byl vlivem nízké tloušťky a velikosti zatížení odzkoušen s hmotnostní dávkou drátků 50 kg/m3 a 70 kg/m3 . V článku jsou také uvedeny výsledky testování závěrečného klenáku na tlak. Porovnán je klasický železobetonový klenák s klenákem z konstrukčního vláknobetonu s dávkouvláken 50 kg/m3.
Czech name
Konstrukční vláknobeton pro prefabrikované ostění tunelů
Czech description
Článek je zaměřen na pevnostní charakteristiky navrženého vláknobetonu, které jsou rozhodující pro únosnost a mechanickou odolnost během manipulace. Obecně jsou segmenty namáhány více při jejich osazování (dlouhodobý účinek zatížení po instalaci segmentůje nižší). Realizovaný výzkum byl zaměřen na vláknobetony s rozdílným množstvím dávky ocelových vláken. Dávkovány byly dva typy drátků a to zejména z důvodu nízké tloušťky segmentů, která činila pouhých 250 mm. Konstrukční vláknobeton byl vlivem nízké tloušťky a velikosti zatížení odzkoušen s hmotnostní dávkou drátků 50 kg/m3 a 70 kg/m3 . V článku jsou také uvedeny výsledky testování závěrečného klenáku na tlak. Porovnán je klasický železobetonový klenák s klenákem z konstrukčního vláknobetonu s dávkouvláken 50 kg/m3.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP104%2F10%2F2023" target="_blank" >GAP104/10/2023: The development and evaluation of fibre reinforced concrete to fulfil actual requirements on precast lining of transport tunnels</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů