All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Atypical Hydraulically Bound Mixture Courses in Roadway Construction

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F12%3A00204722" target="_blank" >RIV/68407700:21110/12:00204722 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Atypické hydraulicky stmelené směsi v konstrukci vozovky

  • Original language description

    Alternativy k obvyklým podkladním vrstvám stabilizovaným či zlepšeným cementem nebo asfaltovým pojivem, kde se obvykle využívá vysokého množství přírodního kameniva, lze identifikovat především u konstrukcí vozovek, kde se nabízí využití místních materiálů, např. zemin či recyklovatelných materiálů. V příspěvku je popsána technologie, kterou lze pro takové vrstvy použít, přičemž zpravidla je v takových případech vyžadován výrazně vyšší podíl cementu v porovnání s běžnou směsí stabilizovanou cementem. Aby bylo v provedené vrstvě zamezeno šíření hydratačních trhlin a konstrukci bylo propůjčeno alespoň částečně pružné chování je nutné využít chemických přísad, pomocí nichž lze upravit chování materiálu a ovlivnit hydrataci cementu. Řešení, kde je využíváno recyklovatelných materiálů a vedlejších produktů výroby, mají zpravidla přidanou environmentální hodnotu a kombinace se speciálními přísadami může vést alespoň k dílčímu omezení nezbytného množství energeticky náročných pojiv. Na druhé

  • Czech name

    Atypické hydraulicky stmelené směsi v konstrukci vozovky

  • Czech description

    Alternativy k obvyklým podkladním vrstvám stabilizovaným či zlepšeným cementem nebo asfaltovým pojivem, kde se obvykle využívá vysokého množství přírodního kameniva, lze identifikovat především u konstrukcí vozovek, kde se nabízí využití místních materiálů, např. zemin či recyklovatelných materiálů. V příspěvku je popsána technologie, kterou lze pro takové vrstvy použít, přičemž zpravidla je v takových případech vyžadován výrazně vyšší podíl cementu v porovnání s běžnou směsí stabilizovanou cementem. Aby bylo v provedené vrstvě zamezeno šíření hydratačních trhlin a konstrukci bylo propůjčeno alespoň částečně pružné chování je nutné využít chemických přísad, pomocí nichž lze upravit chování materiálu a ovlivnit hydrataci cementu. Řešení, kde je využíváno recyklovatelných materiálů a vedlejších produktů výroby, mají zpravidla přidanou environmentální hodnotu a kombinace se speciálními přísadami může vést alespoň k dílčímu omezení nezbytného množství energeticky náročných pojiv. Na druhé

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pozemní komunikace 2012

  • ISBN

    978-80-01-05054-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    ČVUT v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 21, 2012

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article