Potential of mechanical-chemically activated fluid ash from coal combustion in composite materials in transport infrastructure
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00213455" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00213455 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Potenciál mechanicko-chemicky aktivovaných fluidních popílků po spalování uhlí v kompozitních materiálech uplatňovaných v silničním stavitelství
Original language description
Technologické aspekty zpracování hornin či výroby různých typů pojiv na bázi minerálních látek určují nezbytnou potřebu úpravy velikosti částic zpracovávaného vstupního materiálu. Tyto aspekty jsou v současnosti prostoupeny v mnoha průmyslových odvětvích, stavebnictví nevyjímaje. Mechanicko-chemická aktivace je považována za proces přeměny materiálu, který je podroben vysokoenergetickému mletí. Při tomto procesu dochází jednak ke změně granulometrie a zároveň s tím, v důsledku přeměny vnitřní energie, je docíleno dílčích strukturních změn materiálu, který tak oproti původnímu vstupu získává nové charakteristiky. Hlavním přínosem této skupiny technologických procesů je, že umožňuje kvalitativně nové využití stávajících surovin nebo využití takových materiálů, které pomocí jiných technologií upravit nelze. V současnosti v dopravním stavitelství je snahou nalézt vhodnou náhradu za tradičně používaná hydraulická pojiva, ale také rozšířit stávající základnu používaných pojiv. Jako jedna z p
Czech name
Potenciál mechanicko-chemicky aktivovaných fluidních popílků po spalování uhlí v kompozitních materiálech uplatňovaných v silničním stavitelství
Czech description
Technologické aspekty zpracování hornin či výroby různých typů pojiv na bázi minerálních látek určují nezbytnou potřebu úpravy velikosti částic zpracovávaného vstupního materiálu. Tyto aspekty jsou v současnosti prostoupeny v mnoha průmyslových odvětvích, stavebnictví nevyjímaje. Mechanicko-chemická aktivace je považována za proces přeměny materiálu, který je podroben vysokoenergetickému mletí. Při tomto procesu dochází jednak ke změně granulometrie a zároveň s tím, v důsledku přeměny vnitřní energie, je docíleno dílčích strukturních změn materiálu, který tak oproti původnímu vstupu získává nové charakteristiky. Hlavním přínosem této skupiny technologických procesů je, že umožňuje kvalitativně nové využití stávajících surovin nebo využití takových materiálů, které pomocí jiných technologií upravit nelze. V současnosti v dopravním stavitelství je snahou nalézt vhodnou náhradu za tradičně používaná hydraulická pojiva, ale také rozšířit stávající základnu používaných pojiv. Jako jedna z p
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
75
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
9-13
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—