APPLICATION OF STEEL FIBRE REINFORCED CONCRETE FOR PRECAST SEGMENTAL TUNNEL LININGS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00217374" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00217374 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VYUŽITÍ DRÁTKOBETONU PRO PREFABRIKOVANÁ SEGMENTOVÁ OSTĚNÍ TUNELŮ
Original language description
Použití drátkobetonu v tunelech není ve světě úplně nová myšlenka. První použití drátkobetonu pro segmentové ostění bylo v Itálii v 80. letech minulého století. K většímu využití drátkobetonu pro segmentová ostění, ale došlo až po roce 2000. Fakulta stavební ČVUT v Praze v současné době provádí výzkum možnosti využití segmentového ostění z drátkobetonu v České republice. V rámci výzkumu byly provedeny laboratorní zkoušky drátkobetonových vzorků pro navržení druhu a optimálního dávkování drátků. Dále byly vyrobeny a vyzkoušeny celé segmenty z drátkobetonu. Úspěšné zkoušky dovolily nainstalování prvního testovacího úseku tunelu s ostěním z drátkobetonu na právě realizovaném projektu prodloužení metra V.A. v Praze. O jednotlivých dílčích závěrech výzkumubude pojednáno v následujícím příspěvku.
Czech name
VYUŽITÍ DRÁTKOBETONU PRO PREFABRIKOVANÁ SEGMENTOVÁ OSTĚNÍ TUNELŮ
Czech description
Použití drátkobetonu v tunelech není ve světě úplně nová myšlenka. První použití drátkobetonu pro segmentové ostění bylo v Itálii v 80. letech minulého století. K většímu využití drátkobetonu pro segmentová ostění, ale došlo až po roce 2000. Fakulta stavební ČVUT v Praze v současné době provádí výzkum možnosti využití segmentového ostění z drátkobetonu v České republice. V rámci výzkumu byly provedeny laboratorní zkoušky drátkobetonových vzorků pro navržení druhu a optimálního dávkování drátků. Dále byly vyrobeny a vyzkoušeny celé segmenty z drátkobetonu. Úspěšné zkoušky dovolily nainstalování prvního testovacího úseku tunelu s ostěním z drátkobetonu na právě realizovaném projektu prodloužení metra V.A. v Praze. O jednotlivých dílčích závěrech výzkumubude pojednáno v následujícím příspěvku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové poznatky v geotechnickom inžinierstve
ISBN
978-80-227-4123-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
16
Pages from-to
18-33
Publisher name
STU, Stavebná fakulta, katedra geotechniky
Place of publication
Bratislava
Event location
Kočovce
Event date
Jan 21, 2014
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—