BABAN 1.0 - New Software for Analysis of Buried Arch Bridge
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00219886" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00219886 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
BABAN 1.0 - Nový program pro výpočet vnitřních sil přesypaných obloukových mostů
Original language description
Pro chování přesypaných konstrukcí je zásadní efekt spolupůsobení konstrukce se zeminou nadnásypu a z toho vyplývající komplikace při statické analýze. Správné provedení výpočetní analýzy ve stávajících komerčních programech, které modelují zemní tělesopomocí plošných MKP prvků, je velmi komplikované a časově náročné. Proto byl vytvořen software BABAN, který na základě jednoduchých vstupních parametrů automaticky analyzuje vnitřní síly na přesypané konstrukci v různých fázích výstavby a různých sestavách normových zatížení (dle Eurokódu). Spolupůsobení železobetonové konstrukce se zemním tělesem program modeluje pomocí metody závislých tlaků, pro kterou byl vytvořen vlastní algoritmus. Základním prvkem výpočetního modelu je 2D prutový prvek.
Czech name
BABAN 1.0 - Nový program pro výpočet vnitřních sil přesypaných obloukových mostů
Czech description
Pro chování přesypaných konstrukcí je zásadní efekt spolupůsobení konstrukce se zeminou nadnásypu a z toho vyplývající komplikace při statické analýze. Správné provedení výpočetní analýzy ve stávajících komerčních programech, které modelují zemní tělesopomocí plošných MKP prvků, je velmi komplikované a časově náročné. Proto byl vytvořen software BABAN, který na základě jednoduchých vstupních parametrů automaticky analyzuje vnitřní síly na přesypané konstrukci v různých fázích výstavby a různých sestavách normových zatížení (dle Eurokódu). Spolupůsobení železobetonové konstrukce se zemním tělesem program modeluje pomocí metody závislých tlaků, pro kterou byl vytvořen vlastní algoritmus. Základním prvkem výpočetního modelu je 2D prutový prvek.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA03031099" target="_blank" >TA03031099: Transport infrastructure design optimization with respect to increased durability and operation safety</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PhD Workshop - Proceedings
ISBN
978-80-01-05471-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
—
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
May 16, 2014
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—