OptiRec software tool for cost and energy calculation of pavement rehabilitations
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00225686" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00225686 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
OptiRec Softwarový nástroj pro výpočet nákladů a energetické náročnosti rekonstrukce vozovky
Original language description
Důležitým aspektem zachování dlouhodobé ekologické stability v souvislosti s výstavbou a údržbou pozemních komunikací je minimalizace uhlíkové stopy a emisí znečišťujících ovzduší. Několik výpočetních softwarů je v Evropě již dostupných, další se v rámciprojektu ERA-Net ? CEREAL vyvíjí. Jeho cílem je vytvořit jednotný evropský harmonizovaný nástroj. V souvislosti se zpřísňováním emisních standardů v Evropské unii se rovněž uhlíková stopa rekonstrukce pozemních komunikací stává důležitým tématem. V rámci projektu COREPASOL bude vytvořen nástroj umožňující analýzu životního cyklu pozemní komunikace, uhlíkové stopy a emisí znečišťujících ovzduší, a to primárně pro technologie rekonstrukce vozovky recyklací za studena. V této souvislosti budou stanoveny ipřibližné náklady životního cyklu včetně dopadu jednotlivých technologií na životní prostředí. Analyzovány budou varianty recyklace vozovek za studena i za tepla, včetně dopadu různých generací strojů (resp. motorů), používaných k těmto
Czech name
OptiRec Softwarový nástroj pro výpočet nákladů a energetické náročnosti rekonstrukce vozovky
Czech description
Důležitým aspektem zachování dlouhodobé ekologické stability v souvislosti s výstavbou a údržbou pozemních komunikací je minimalizace uhlíkové stopy a emisí znečišťujících ovzduší. Několik výpočetních softwarů je v Evropě již dostupných, další se v rámciprojektu ERA-Net ? CEREAL vyvíjí. Jeho cílem je vytvořit jednotný evropský harmonizovaný nástroj. V souvislosti se zpřísňováním emisních standardů v Evropské unii se rovněž uhlíková stopa rekonstrukce pozemních komunikací stává důležitým tématem. V rámci projektu COREPASOL bude vytvořen nástroj umožňující analýzu životního cyklu pozemní komunikace, uhlíkové stopy a emisí znečišťujících ovzduší, a to primárně pro technologie rekonstrukce vozovky recyklací za studena. V této souvislosti budou stanoveny ipřibližné náklady životního cyklu včetně dopadu jednotlivých technologií na životní prostředí. Analyzovány budou varianty recyklace vozovek za studena i za tepla, včetně dopadu různých generací strojů (resp. motorů), používaných k těmto
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pozemní komunikace 2014 "Trvale udržitelný rozvoj - realita nebo klišé"
ISBN
978-80-01-05559-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
—
Publisher name
ČVUT
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Oct 2, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—