Assessment of moisture susceptibility test methods for cold recycling tehcnologies
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00229621" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00229621 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Problematika posuzování odolnosti proti účinkům vody u technologií recyklace za studena
Original language description
Vodní citlivost neboli odolnost asfaltové směsi proti účinkům vody je jedna z nejdůležitějších posuzovaných charakteristik materiálu na bázi asfaltových pojiv použitého v konstrukci vo-zovky. Jednotlivé vrstvy vozovkového souvrství jsou totiž neustále vystaveny působení vody, která je v konstrukci vozovky přítomna ve všech skupenstvích (kapalné, pevné, plynné). Hlavní problém přítomnosti vody v konstrukci vozovky spočívá v tom, že oslabuje přilnavost mezi pojivem a kamenivem a díky tomu dochází k obnažování zrn kameniva. To může vést k různým formám poruch, jako je vyjíždění kolejí a vznik únavových trhlin nebo vznik lokál-ních výtluků. Další efekt, který může tento proces způsobovat, je vytlačení pojiva na povrch vozovky, což snižuje její protismykovévlastnosti. Uvedené důsledky zhoršené odolnosti směsi proti účinkům vody mohou být velice závažným problémem, a proto se výzkumu v oblasti vodní citlivosti asfaltových směsí prováděných za horka věnují řady vědeckých týmů po celém světě.
Czech name
Problematika posuzování odolnosti proti účinkům vody u technologií recyklace za studena
Czech description
Vodní citlivost neboli odolnost asfaltové směsi proti účinkům vody je jedna z nejdůležitějších posuzovaných charakteristik materiálu na bázi asfaltových pojiv použitého v konstrukci vo-zovky. Jednotlivé vrstvy vozovkového souvrství jsou totiž neustále vystaveny působení vody, která je v konstrukci vozovky přítomna ve všech skupenstvích (kapalné, pevné, plynné). Hlavní problém přítomnosti vody v konstrukci vozovky spočívá v tom, že oslabuje přilnavost mezi pojivem a kamenivem a díky tomu dochází k obnažování zrn kameniva. To může vést k různým formám poruch, jako je vyjíždění kolejí a vznik únavových trhlin nebo vznik lokál-ních výtluků. Další efekt, který může tento proces způsobovat, je vytlačení pojiva na povrch vozovky, což snižuje její protismykovévlastnosti. Uvedené důsledky zhoršené odolnosti směsi proti účinkům vody mohou být velice závažným problémem, a proto se výzkumu v oblasti vodní citlivosti asfaltových směsí prováděných za horka věnují řady vědeckých týmů po celém světě.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník - Výstavba a rehabilitácia asfaltových vozoviek
ISBN
978-80-232-0328-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
39-50
Publisher name
Dom techniky Košice
Place of publication
Košice
Event location
Podbanské
Event date
Apr 8, 2015
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—