APPLICATION OF HYPOPLASTIC MODEL OF FINE-GRAINED SOILS IN NUMERICAL MODELLING OF NATM TUNNELLING
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00231033" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00231033 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2015/150602-tunel_02_2015.pdf" target="_blank" >http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2015/150602-tunel_02_2015.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
POUŽITÍ HYPOPLASTICKÉHO MODELU JEMNOZRNNÝCH ZEMIN PŘI NUMERICKÉM MODELOVÁNÍ RAŽBY METODOU NRTM
Original language description
Článek se věnuje použití hypoplastického materiálového modelu pro jemnozrnné zeminy na příkladu přístupového tunelu vybudovaného jako součást prodloužení trasy metra A. Model byl vytvořen v programu Geo5 MKP – Tunel, jenž řeší 2D úlohu rovinné deformace. Pro tuto studii byl vytvořen numerický model s rozdělením horninového profilu do vrstev navážky, sedimentů a břidlice. Pro vrstvu sedimentů byl použit hypoplastický materiálový model. Chování ostatních vrstev bylo popsáno Mohr-Coulombovým materiálovým modelem. Pro posouzení účinku hypoplastického modelu na výsledky numerické analýzy byla rovněž vytvořena úloha s použitím modelu Mohr-Coulomb i ve vrstvě sedimentů. Výsledky obou úloh byly následně porovnány se skutečnými konvergenčními měřeními prováděnými v průběhu výstavby.
Czech name
POUŽITÍ HYPOPLASTICKÉHO MODELU JEMNOZRNNÝCH ZEMIN PŘI NUMERICKÉM MODELOVÁNÍ RAŽBY METODOU NRTM
Czech description
Článek se věnuje použití hypoplastického materiálového modelu pro jemnozrnné zeminy na příkladu přístupového tunelu vybudovaného jako součást prodloužení trasy metra A. Model byl vytvořen v programu Geo5 MKP – Tunel, jenž řeší 2D úlohu rovinné deformace. Pro tuto studii byl vytvořen numerický model s rozdělením horninového profilu do vrstev navážky, sedimentů a břidlice. Pro vrstvu sedimentů byl použit hypoplastický materiálový model. Chování ostatních vrstev bylo popsáno Mohr-Coulombovým materiálovým modelem. Pro posouzení účinku hypoplastického modelu na výsledky numerické analýzy byla rovněž vytvořena úloha s použitím modelu Mohr-Coulomb i ve vrstvě sedimentů. Výsledky obou úloh byly následně porovnány se skutečnými konvergenčními měřeními prováděnými v průběhu výstavby.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031603" target="_blank" >TA04031603: Integrated tool for practical application of advanced computational models for geomaterials allowing for increase of safety and lifetime of traffic infrastructure</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Tunel
ISSN
1211-0728
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
69-82
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—