All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

APPLICATION OF HYPOPLASTIC MODEL OF FINE-GRAINED SOILS IN NUMERICAL MODELLING OF NATM TUNNELLING

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00231033" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00231033 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2015/150602-tunel_02_2015.pdf" target="_blank" >http://www.ita-aites.cz/files/tunel/2015/150602-tunel_02_2015.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    POUŽITÍ HYPOPLASTICKÉHO MODELU JEMNOZRNNÝCH ZEMIN PŘI NUMERICKÉM MODELOVÁNÍ RAŽBY METODOU NRTM

  • Original language description

    Článek se věnuje použití hypoplastického materiálového modelu pro jemnozrnné zeminy na příkladu přístupového tunelu vybudovaného jako součást prodloužení trasy metra A. Model byl vytvořen v programu Geo5 MKP – Tunel, jenž řeší 2D úlohu rovinné deformace. Pro tuto studii byl vytvořen numerický model s rozdělením horninového profilu do vrstev navážky, sedimentů a břidlice. Pro vrstvu sedimentů byl použit hypoplastický materiálový model. Chování ostatních vrstev bylo popsáno Mohr-Coulombovým materiálovým modelem. Pro posouzení účinku hypoplastického modelu na výsledky numerické analýzy byla rovněž vytvořena úloha s použitím modelu Mohr-Coulomb i ve vrstvě sedimentů. Výsledky obou úloh byly následně porovnány se skutečnými konvergenčními měřeními prováděnými v průběhu výstavby.

  • Czech name

    POUŽITÍ HYPOPLASTICKÉHO MODELU JEMNOZRNNÝCH ZEMIN PŘI NUMERICKÉM MODELOVÁNÍ RAŽBY METODOU NRTM

  • Czech description

    Článek se věnuje použití hypoplastického materiálového modelu pro jemnozrnné zeminy na příkladu přístupového tunelu vybudovaného jako součást prodloužení trasy metra A. Model byl vytvořen v programu Geo5 MKP – Tunel, jenž řeší 2D úlohu rovinné deformace. Pro tuto studii byl vytvořen numerický model s rozdělením horninového profilu do vrstev navážky, sedimentů a břidlice. Pro vrstvu sedimentů byl použit hypoplastický materiálový model. Chování ostatních vrstev bylo popsáno Mohr-Coulombovým materiálovým modelem. Pro posouzení účinku hypoplastického modelu na výsledky numerické analýzy byla rovněž vytvořena úloha s použitím modelu Mohr-Coulomb i ve vrstvě sedimentů. Výsledky obou úloh byly následně porovnány se skutečnými konvergenčními měřeními prováděnými v průběhu výstavby.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04031603" target="_blank" >TA04031603: Integrated tool for practical application of advanced computational models for geomaterials allowing for increase of safety and lifetime of traffic infrastructure</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Tunel

  • ISSN

    1211-0728

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    24

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    69-82

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database