All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Turbulence effect on wind-induced fatigueof slender steel structures

Result description

In this work, dynamic response of cylinder in the smooth and turbulent wind flow was tested. The main attention is paid to the effects of turbulence on the intensity of load and critical speed bandwidth which are critical parameter for determining of theload cycles number and for estimating of the fatigue risk. The study is based on testing of cable model in the wind tunnel under various conditions of mechanically induced turbulence. As an object of study the dry and iced cables with different shape were selected. An influence of the surface roughness, turbulence length scale and intensity on amplitude of vibration and Strouhal number has been found.

Keywords

Bridge CableVortex SheddingResonanceTurbulence

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv turbulence na únavu štíhlých ocelových konstrukcí zatížených větrem

  • Original language description

    Tato práce se zabývá dynamickou odezvou válce v hladkém a turbulentním proudu. Hlavní pozornost byla věnována vlivu turbulencí na intenzitu zatížení a šířku pásma kritické rychlosti, které jsou rozhodující parametry pro stanovení počtu cyklů zatížení a pro odhadování únavové rizika. Studie založena na testování modelů lan ve věterném tunelu za různých turbulentních podmínek. Byla nalezena závislost odezvya Strouhalova čisla na drsností povrchu, intenzitě a integralním měřitku turbulence.

  • Czech name

    Vliv turbulence na únavu štíhlých ocelových konstrukcí zatížených větrem

  • Czech description

    Tato práce se zabývá dynamickou odezvou válce v hladkém a turbulentním proudu. Hlavní pozornost byla věnována vlivu turbulencí na intenzitu zatížení a šířku pásma kritické rychlosti, které jsou rozhodující parametry pro stanovení počtu cyklů zatížení a pro odhadování únavové rizika. Studie založena na testování modelů lan ve věterném tunelu za různých turbulentních podmínek. Byla nalezena závislost odezvya Strouhalova čisla na drsností povrchu, intenzitě a integralním měřitku turbulence.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 20.5. a 22.9. 2015

  • ISBN

    978-80-01-05741-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    33-36

  • Publisher name

    ČVUT, Fakulta stavební, Katedra ocelových a dřevěných konstrukcí

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    May 20, 2015

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article