All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Fly Ash-Based Stabilizer for Railway Trackbed

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00232026" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00232026 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Popílkový stabilizát v konstrukci pražcového podloží

  • Original language description

    Předložená kniha je souhrnem patnáctiletého výzkumu v oblasti využití popílkového stabilizátu z Elektrárny Chvaletice do konstrukce pražcového podloží, který aktuálně dále pokračuje na Katedře železničních staveb Fakulty stavební ČVUT v Praze. V knize je stručně popsána problematika využití popílků ve formě popílkového stabilizátu s ohledem na minulou i současnou legislativu a normové požadavky, které se během let (po dobu řešení výzkumu) několikrát výrazně změnily. Hlavní část knihy pojednává o laboratorním testování popílkového stabilizátu z Elektrárny Chvaletice jako „nového“ materiálu. Laboratorní testování bylo zahájeno v roce 2000 s cílem definovat základní fyzikální vlastnosti klíčové pro posouzení vhodnosti aplikace popílkového stabilizátu do konstrukce pražcového podloží. Pro část laboratorního testování byl hlavním autorem navržen unikátní zkušební box, který umožňuje vložení a zatěžování modelu elementu konstrukce pražcového podloží v měřítku 1:1. Na základě provedených laboratorních zkoušek byla v roce 2005 realizována výstavba zkušebního úseku v železniční stanici Smiřice. Na zkušebním úseku dlouhém 330 m byla položena běžnou stavební mechanizací konstrukční vrstva z popílkového stabilizátu. Již v průběhu pokládky začalo testování vzorků odebraných „in-situ“, které v dalších letech pokračovalo, a to vždy na jaře a na podzim. Výsledky testování upozornily na časově dlouhý nárůst hodnoty pevnosti v prostém tlaku spojený s vysokými hodnotami modulu přetvárnosti na vrstvě popílkového stabilizátu. Z těchto důvodů byla na přelomu let 2014 a 2015 zahájena mikroskopická a mikrostrukturální analýza vzorků popílkového stabilizátu. Ze zkušebních vzorků byly připraveny nábrusy a výbrusy pro elektronovou a optickou mikroskopii. Z uvedených rozborů snímků je patrná transformace jednotlivých komponentů popílkového stabilizátu (popílek, energosádrovec, vápno a voda) do kompaktnější hmoty při působení povětrnostních vlivů. Nalezená transformace u

  • Czech name

    Popílkový stabilizát v konstrukci pražcového podloží

  • Czech description

    Předložená kniha je souhrnem patnáctiletého výzkumu v oblasti využití popílkového stabilizátu z Elektrárny Chvaletice do konstrukce pražcového podloží, který aktuálně dále pokračuje na Katedře železničních staveb Fakulty stavební ČVUT v Praze. V knize je stručně popsána problematika využití popílků ve formě popílkového stabilizátu s ohledem na minulou i současnou legislativu a normové požadavky, které se během let (po dobu řešení výzkumu) několikrát výrazně změnily. Hlavní část knihy pojednává o laboratorním testování popílkového stabilizátu z Elektrárny Chvaletice jako „nového“ materiálu. Laboratorní testování bylo zahájeno v roce 2000 s cílem definovat základní fyzikální vlastnosti klíčové pro posouzení vhodnosti aplikace popílkového stabilizátu do konstrukce pražcového podloží. Pro část laboratorního testování byl hlavním autorem navržen unikátní zkušební box, který umožňuje vložení a zatěžování modelu elementu konstrukce pražcového podloží v měřítku 1:1. Na základě provedených laboratorních zkoušek byla v roce 2005 realizována výstavba zkušebního úseku v železniční stanici Smiřice. Na zkušebním úseku dlouhém 330 m byla položena běžnou stavební mechanizací konstrukční vrstva z popílkového stabilizátu. Již v průběhu pokládky začalo testování vzorků odebraných „in-situ“, které v dalších letech pokračovalo, a to vždy na jaře a na podzim. Výsledky testování upozornily na časově dlouhý nárůst hodnoty pevnosti v prostém tlaku spojený s vysokými hodnotami modulu přetvárnosti na vrstvě popílkového stabilizátu. Z těchto důvodů byla na přelomu let 2014 a 2015 zahájena mikroskopická a mikrostrukturální analýza vzorků popílkového stabilizátu. Ze zkušebních vzorků byly připraveny nábrusy a výbrusy pro elektronovou a optickou mikroskopii. Z uvedených rozborů snímků je patrná transformace jednotlivých komponentů popílkového stabilizátu (popílek, energosádrovec, vápno a voda) do kompaktnější hmoty při působení povětrnostních vlivů. Nalezená transformace u

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-214-5250-3

  • Number of pages

    133

  • Publisher name

    VUT v Brně, Fakulta stavební

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book