Estimation of the asphalt layer compaction degree
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00237055" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00237055 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Stanovení míry zhutnění asfaltových vrstev vozovek
Original language description
Při pokládce asfaltových vrstev hraje hutnění důležitou úlohu, zajišťuje takové vzájemné uspořádání jednotlivých částí asfaltových směsí, tak aby směs dosáhla optimálních vlastností z hlediska únosnosti, odolnosti z hlediska klimatických podmínek a tím byla zajištěna požadovaná životnost vrstvy. Míra zhutnění je charakterizovaná poměrem objemové hmotnosti zjištěné na vrstvě (destruktivně, nedestruktivně) a vztažnou objemovou hmotností (Marshallove těleso, kontrolní výrobní zkouška hodnoceného úseku). Příspěvek se zabývá analýzou metod destruktivních a nedestruktivních pro kontrolu míry zhutnění asfaltových vrstev. Pro analýzu byla vybraná data získaná při pokládce ACO 11+ o tloušťce 50 mm a ACL 22 S o tloušťce 80 mm. V daných místech byla stanovena objemová hmotnost sondami Troxler 3440, Troxler 2701 a z vývrtů. Dle analýzy přesnosti, není vhodné sondu Troxler 2701 používat pro stanovení konečné míry zhutnění konstrukční asfaltové vrstvy a ani pro průběžnou kontrolu zhutňování.
Czech name
Stanovení míry zhutnění asfaltových vrstev vozovek
Czech description
Při pokládce asfaltových vrstev hraje hutnění důležitou úlohu, zajišťuje takové vzájemné uspořádání jednotlivých částí asfaltových směsí, tak aby směs dosáhla optimálních vlastností z hlediska únosnosti, odolnosti z hlediska klimatických podmínek a tím byla zajištěna požadovaná životnost vrstvy. Míra zhutnění je charakterizovaná poměrem objemové hmotnosti zjištěné na vrstvě (destruktivně, nedestruktivně) a vztažnou objemovou hmotností (Marshallove těleso, kontrolní výrobní zkouška hodnoceného úseku). Příspěvek se zabývá analýzou metod destruktivních a nedestruktivních pro kontrolu míry zhutnění asfaltových vrstev. Pro analýzu byla vybraná data získaná při pokládce ACO 11+ o tloušťce 50 mm a ACL 22 S o tloušťce 80 mm. V daných místech byla stanovena objemová hmotnost sondami Troxler 3440, Troxler 2701 a z vývrtů. Dle analýzy přesnosti, není vhodné sondu Troxler 2701 používat pro stanovení konečné míry zhutnění konstrukční asfaltové vrstvy a ani pro průběžnou kontrolu zhutňování.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Trvalo udržateľný rozvoj cestného staviteľstva
ISBN
978-80-89565-21-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
88-95
Publisher name
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Place of publication
Bratislava
Event location
Jasná, Nízké Tatry
Event date
Nov 18, 2015
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—