All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Determination of noise impacts caused by traffic at at-grade intersections using microsimulation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00301442" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00301442 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Stanovení hlukové zátěže z provozu silniční dopravy na úrovňových křižovatkách pomocí mikroskopické simulace

  • Original language description

    V článku je popsána metodika pro stanovení hlukové zátěže způsobené provozem silniční dopravy na úrovňových křižovatkách, která byla vyvinuta a aplikována v rámci projektu TA02030860 – Aplikace multikriteriálního hodnocení při výběru typu úrovňové křižovatky [1]. Stávající metodika stanovení úrovně akustického tlaku A (hluku) ve venkovním prostředí je primárně určena pro zjištění hluku v konkrétním bodě na volném úseku komunikace, kde vozidla mají konstantní rychlost. U křižovatek, jež je nutno brát jako klíčové elementy zejména v intravilánové komunikační síti, jsou běžné výpočtové metodiky použitelné, nicméně jejich využití naráží na nepřesné zahrnutí takových faktorů, jako je plynulost dopravy, která je ovlivněna řízením SSZ křižovatek, organizací dopravy (hlavní vs. vedlejší) či vlivem chodců. Vyvinutá metodika dokáže lépe zohlednit nejenom reálnou geometrii křižovatky, ale díky použití mikroskopického simulátoru dopravy také vliv organizace a řízení dopravy na plynulost dopravních proudů a tím i na hlukové zatížení. Tímto postupem stanovená ekvivalentní hladina akustického tlaku (v závislosti na typu křižovatky, jejím dopravním zatížení a nastaveném řízení dopravy) může do budoucna sloužit také jako podklad pro rozhodování při výběru vhodného typu úrovňové křižovatky v předem definovaném území.

  • Czech name

    Stanovení hlukové zátěže z provozu silniční dopravy na úrovňových křižovatkách pomocí mikroskopické simulace

  • Czech description

    V článku je popsána metodika pro stanovení hlukové zátěže způsobené provozem silniční dopravy na úrovňových křižovatkách, která byla vyvinuta a aplikována v rámci projektu TA02030860 – Aplikace multikriteriálního hodnocení při výběru typu úrovňové křižovatky [1]. Stávající metodika stanovení úrovně akustického tlaku A (hluku) ve venkovním prostředí je primárně určena pro zjištění hluku v konkrétním bodě na volném úseku komunikace, kde vozidla mají konstantní rychlost. U křižovatek, jež je nutno brát jako klíčové elementy zejména v intravilánové komunikační síti, jsou běžné výpočtové metodiky použitelné, nicméně jejich využití naráží na nepřesné zahrnutí takových faktorů, jako je plynulost dopravy, která je ovlivněna řízením SSZ křižovatek, organizací dopravy (hlavní vs. vedlejší) či vlivem chodců. Vyvinutá metodika dokáže lépe zohlednit nejenom reálnou geometrii křižovatky, ale díky použití mikroskopického simulátoru dopravy také vliv organizace a řízení dopravy na plynulost dopravních proudů a tím i na hlukové zatížení. Tímto postupem stanovená ekvivalentní hladina akustického tlaku (v závislosti na typu křižovatky, jejím dopravním zatížení a nastaveném řízení dopravy) může do budoucna sloužit také jako podklad pro rozhodování při výběru vhodného typu úrovňové křižovatky v předem definovaném území.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA02030860" target="_blank" >TA02030860: Application of multicriteria evaluation for selection of a level crossing type</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    77

  • Issue of the periodical within the volume

    7-8

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    184-189

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database