Determination of noise impacts caused by traffic at at-grade intersections using microsimulation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00301442" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00301442 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Stanovení hlukové zátěže z provozu silniční dopravy na úrovňových křižovatkách pomocí mikroskopické simulace
Original language description
V článku je popsána metodika pro stanovení hlukové zátěže způsobené provozem silniční dopravy na úrovňových křižovatkách, která byla vyvinuta a aplikována v rámci projektu TA02030860 – Aplikace multikriteriálního hodnocení při výběru typu úrovňové křižovatky [1]. Stávající metodika stanovení úrovně akustického tlaku A (hluku) ve venkovním prostředí je primárně určena pro zjištění hluku v konkrétním bodě na volném úseku komunikace, kde vozidla mají konstantní rychlost. U křižovatek, jež je nutno brát jako klíčové elementy zejména v intravilánové komunikační síti, jsou běžné výpočtové metodiky použitelné, nicméně jejich využití naráží na nepřesné zahrnutí takových faktorů, jako je plynulost dopravy, která je ovlivněna řízením SSZ křižovatek, organizací dopravy (hlavní vs. vedlejší) či vlivem chodců. Vyvinutá metodika dokáže lépe zohlednit nejenom reálnou geometrii křižovatky, ale díky použití mikroskopického simulátoru dopravy také vliv organizace a řízení dopravy na plynulost dopravních proudů a tím i na hlukové zatížení. Tímto postupem stanovená ekvivalentní hladina akustického tlaku (v závislosti na typu křižovatky, jejím dopravním zatížení a nastaveném řízení dopravy) může do budoucna sloužit také jako podklad pro rozhodování při výběru vhodného typu úrovňové křižovatky v předem definovaném území.
Czech name
Stanovení hlukové zátěže z provozu silniční dopravy na úrovňových křižovatkách pomocí mikroskopické simulace
Czech description
V článku je popsána metodika pro stanovení hlukové zátěže způsobené provozem silniční dopravy na úrovňových křižovatkách, která byla vyvinuta a aplikována v rámci projektu TA02030860 – Aplikace multikriteriálního hodnocení při výběru typu úrovňové křižovatky [1]. Stávající metodika stanovení úrovně akustického tlaku A (hluku) ve venkovním prostředí je primárně určena pro zjištění hluku v konkrétním bodě na volném úseku komunikace, kde vozidla mají konstantní rychlost. U křižovatek, jež je nutno brát jako klíčové elementy zejména v intravilánové komunikační síti, jsou běžné výpočtové metodiky použitelné, nicméně jejich využití naráží na nepřesné zahrnutí takových faktorů, jako je plynulost dopravy, která je ovlivněna řízením SSZ křižovatek, organizací dopravy (hlavní vs. vedlejší) či vlivem chodců. Vyvinutá metodika dokáže lépe zohlednit nejenom reálnou geometrii křižovatky, ale díky použití mikroskopického simulátoru dopravy také vliv organizace a řízení dopravy na plynulost dopravních proudů a tím i na hlukové zatížení. Tímto postupem stanovená ekvivalentní hladina akustického tlaku (v závislosti na typu křižovatky, jejím dopravním zatížení a nastaveném řízení dopravy) může do budoucna sloužit také jako podklad pro rozhodování při výběru vhodného typu úrovňové křižovatky v předem definovaném území.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02030860" target="_blank" >TA02030860: Application of multicriteria evaluation for selection of a level crossing type</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Volume of the periodical
77
Issue of the periodical within the volume
7-8
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
184-189
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—