All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Low-temperature properties of cold recycled mixes with mechanically activated concrete

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00303648" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00303648 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Nízkoteplotní vlastnosti směsí recyklovaných za studena s mechanicky aktivovaným betonem

  • Original language description

    Do směsí recyklovaných za studena se kromě asfaltového pojiva často přidává i hydraulické pojivo, zpravidla cement. Důvodem pro přidávání cementu je především zlepšení odolnosti směsi proti vodě a zvýšení pevnosti směsi v rámci počáteční fáze zrání. Tento článek se zabývá možností nahradit cement ve směsích recyklovaných za studena mechanicky aktivovaným recyklovaným betonem. Starý beton je jednoduše namlet pomocí vysokorychlostního mlýna (desintegrátoru), čímž dochází k jeho mechanické aktivaci. Toto řešení umožňuje vedle ekonomických a ekologických úspor plynoucích ze snížení produkce cementu vhodné zpracování starého betonu z demolic budov nebo např. z probíhající rekonstrukce a modernizace 160 km páteřní české dálnice D1, při které budou vybouráním cementobetonového krytu vozovky v nejbližších letech získána velká množství tohoto materiálu. Možností přidávání mikromletého betonu do směsí recyklovaných za studena se v laboratoři Katedry silničních staveb na Stavební fakultě ČVUT zabýváme již nejméně 3 roky. Hlavní výhodou je pozitivní vliv přidávaného mikromletého betonu na odolnost směsi proti vodě. V rámci průzkumu dalších vlastností byl proveden rozsáhlý soubor měření nízkoteplotních vlastností prostřednictvím měření lomové houževnatosti na půlválcových tělesech při zkoušce odolnosti proti šíření trhlin (metoda SCB), který tvoří jádro tohoto článku. V rámci měření bylo potvrzeno, že obsah asfaltového pojiva ovlivňuje lomovou houževnatost směsí výrazně více než obsah cementu nebo mikromletého betonu. Vyšší obsah hydraulického pojiva vede ke snížení lomové houževnatosti, což má spolu s výsledky dalších zkoušek za důsledek stanovení optimálního obsahu mikromletého betonu na 3 % hmotnosti směsi recyklované za studena.

  • Czech name

    Nízkoteplotní vlastnosti směsí recyklovaných za studena s mechanicky aktivovaným betonem

  • Czech description

    Do směsí recyklovaných za studena se kromě asfaltového pojiva často přidává i hydraulické pojivo, zpravidla cement. Důvodem pro přidávání cementu je především zlepšení odolnosti směsi proti vodě a zvýšení pevnosti směsi v rámci počáteční fáze zrání. Tento článek se zabývá možností nahradit cement ve směsích recyklovaných za studena mechanicky aktivovaným recyklovaným betonem. Starý beton je jednoduše namlet pomocí vysokorychlostního mlýna (desintegrátoru), čímž dochází k jeho mechanické aktivaci. Toto řešení umožňuje vedle ekonomických a ekologických úspor plynoucích ze snížení produkce cementu vhodné zpracování starého betonu z demolic budov nebo např. z probíhající rekonstrukce a modernizace 160 km páteřní české dálnice D1, při které budou vybouráním cementobetonového krytu vozovky v nejbližších letech získána velká množství tohoto materiálu. Možností přidávání mikromletého betonu do směsí recyklovaných za studena se v laboratoři Katedry silničních staveb na Stavební fakultě ČVUT zabýváme již nejméně 3 roky. Hlavní výhodou je pozitivní vliv přidávaného mikromletého betonu na odolnost směsi proti vodě. V rámci průzkumu dalších vlastností byl proveden rozsáhlý soubor měření nízkoteplotních vlastností prostřednictvím měření lomové houževnatosti na půlválcových tělesech při zkoušce odolnosti proti šíření trhlin (metoda SCB), který tvoří jádro tohoto článku. V rámci měření bylo potvrzeno, že obsah asfaltového pojiva ovlivňuje lomovou houževnatost směsí výrazně více než obsah cementu nebo mikromletého betonu. Vyšší obsah hydraulického pojiva vede ke snížení lomové houževnatosti, což má spolu s výsledky dalších zkoušek za důsledek stanovení optimálního obsahu mikromletého betonu na 3 % hmotnosti směsi recyklované za studena.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04031256" target="_blank" >TA04031256: Development of mechanically activated materials based on recyclable concrete for progressive stabilized or cold recycled structural layers</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dopravné stavby a dopravné inžinierstvo ako systémové riešenie

  • ISBN

    978-80-89565-27-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    191-199

  • Publisher name

    Kongres STUDIO, spol. s r.o.

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Jasná, Nízké Tatry

  • Event date

    Nov 14, 2016

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article