Low-temperature properties of cold recycled mixes with mechanically activated concrete
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00303648" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00303648 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nízkoteplotní vlastnosti směsí recyklovaných za studena s mechanicky aktivovaným betonem
Original language description
Do směsí recyklovaných za studena se kromě asfaltového pojiva často přidává i hydraulické pojivo, zpravidla cement. Důvodem pro přidávání cementu je především zlepšení odolnosti směsi proti vodě a zvýšení pevnosti směsi v rámci počáteční fáze zrání. Tento článek se zabývá možností nahradit cement ve směsích recyklovaných za studena mechanicky aktivovaným recyklovaným betonem. Starý beton je jednoduše namlet pomocí vysokorychlostního mlýna (desintegrátoru), čímž dochází k jeho mechanické aktivaci. Toto řešení umožňuje vedle ekonomických a ekologických úspor plynoucích ze snížení produkce cementu vhodné zpracování starého betonu z demolic budov nebo např. z probíhající rekonstrukce a modernizace 160 km páteřní české dálnice D1, při které budou vybouráním cementobetonového krytu vozovky v nejbližších letech získána velká množství tohoto materiálu. Možností přidávání mikromletého betonu do směsí recyklovaných za studena se v laboratoři Katedry silničních staveb na Stavební fakultě ČVUT zabýváme již nejméně 3 roky. Hlavní výhodou je pozitivní vliv přidávaného mikromletého betonu na odolnost směsi proti vodě. V rámci průzkumu dalších vlastností byl proveden rozsáhlý soubor měření nízkoteplotních vlastností prostřednictvím měření lomové houževnatosti na půlválcových tělesech při zkoušce odolnosti proti šíření trhlin (metoda SCB), který tvoří jádro tohoto článku. V rámci měření bylo potvrzeno, že obsah asfaltového pojiva ovlivňuje lomovou houževnatost směsí výrazně více než obsah cementu nebo mikromletého betonu. Vyšší obsah hydraulického pojiva vede ke snížení lomové houževnatosti, což má spolu s výsledky dalších zkoušek za důsledek stanovení optimálního obsahu mikromletého betonu na 3 % hmotnosti směsi recyklované za studena.
Czech name
Nízkoteplotní vlastnosti směsí recyklovaných za studena s mechanicky aktivovaným betonem
Czech description
Do směsí recyklovaných za studena se kromě asfaltového pojiva často přidává i hydraulické pojivo, zpravidla cement. Důvodem pro přidávání cementu je především zlepšení odolnosti směsi proti vodě a zvýšení pevnosti směsi v rámci počáteční fáze zrání. Tento článek se zabývá možností nahradit cement ve směsích recyklovaných za studena mechanicky aktivovaným recyklovaným betonem. Starý beton je jednoduše namlet pomocí vysokorychlostního mlýna (desintegrátoru), čímž dochází k jeho mechanické aktivaci. Toto řešení umožňuje vedle ekonomických a ekologických úspor plynoucích ze snížení produkce cementu vhodné zpracování starého betonu z demolic budov nebo např. z probíhající rekonstrukce a modernizace 160 km páteřní české dálnice D1, při které budou vybouráním cementobetonového krytu vozovky v nejbližších letech získána velká množství tohoto materiálu. Možností přidávání mikromletého betonu do směsí recyklovaných za studena se v laboratoři Katedry silničních staveb na Stavební fakultě ČVUT zabýváme již nejméně 3 roky. Hlavní výhodou je pozitivní vliv přidávaného mikromletého betonu na odolnost směsi proti vodě. V rámci průzkumu dalších vlastností byl proveden rozsáhlý soubor měření nízkoteplotních vlastností prostřednictvím měření lomové houževnatosti na půlválcových tělesech při zkoušce odolnosti proti šíření trhlin (metoda SCB), který tvoří jádro tohoto článku. V rámci měření bylo potvrzeno, že obsah asfaltového pojiva ovlivňuje lomovou houževnatost směsí výrazně více než obsah cementu nebo mikromletého betonu. Vyšší obsah hydraulického pojiva vede ke snížení lomové houževnatosti, což má spolu s výsledky dalších zkoušek za důsledek stanovení optimálního obsahu mikromletého betonu na 3 % hmotnosti směsi recyklované za studena.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031256" target="_blank" >TA04031256: Development of mechanically activated materials based on recyclable concrete for progressive stabilized or cold recycled structural layers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dopravné stavby a dopravné inžinierstvo ako systémové riešenie
ISBN
978-80-89565-27-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
191-199
Publisher name
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Place of publication
Bratislava
Event location
Jasná, Nízké Tatry
Event date
Nov 14, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—