REINFORCEMENT CORROSION IN CONCRETE DUE TO CARBONATION AND CHLORIDE INGRESS UP AND BEYOND INDUCTION PERIOD
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00307069" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00307069 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
MODELOVÁNÍ KOROZE VÝZTUŽE VLIVEM CHLORIDŮ V ŽELEZOBETONOVÝCH KONSTRUKCÍCH
Original language description
Karbonatace a proudění chloridů v železobetonových konstrukcích jsou považovány za nejškodlivější mechanismy koroze výztuže. Životnost konstrukce je běžně dělena do dvou hlavních fází. Počáteční fáze a propagační fáze. Počáteční fáze byla řešena v předchozím projektu, tato perioda končí depasivací výztuže, která začíná korodovat, čímž je zahájena propagační perioda. Naše předchozí výsledky ukazují podstatný vliv trhlin na zrychlení karbonatace a proudění chloridů v porovnání s nepopraskaných betonem. Prezentovaný model je zaměřen na propagační periodu, kde dochází k úbytku hmoty výztuže. Model stanovuje hloubku korozní vrstvy na ploše výztuže v radiálním směru, popisuje také okamžik, kdy dojde k prasknutí krycí vrstvy a jejímu odpadnutí. Stanovují se pomocí kritické hloubky penetrace k prasknutí a opadnutí krycí vrstvy z DuraCrete modelu. Hlavním parametrem pro výpočet rychlosti koroze výztuže je hustota korozního proudu vypočtená z Liu Weyer modelu pro chloridy až do okamžiku odpadnutí. Obsah chloridů se stanovuje přímo z transportní rovnice a obecně se zvyšuje v průběhu času. Po odpadnutí krycí vrstvy nemá výztuž žádnou ochrannou vrstvu a koroze výztuže probíhá v přímém kontaktu s prostředím. Uvedené modely byly implementovány v softwaru ATENA, která poskytuje indukční čas, po kterém je zahájena koroze výztuže a koeficient pro snížení plochy výztuže během propagační doby, kdy dochází k úbytku hmoty. V kombinaci s MSÚ analýzou lze předvídat kolaps konstrukce. Validace japonského mostu ukazuje shodu mezi naměřenými daty na reálné konstrukci a hodnotami předvídanými modelem.
Czech name
MODELOVÁNÍ KOROZE VÝZTUŽE VLIVEM CHLORIDŮ V ŽELEZOBETONOVÝCH KONSTRUKCÍCH
Czech description
Karbonatace a proudění chloridů v železobetonových konstrukcích jsou považovány za nejškodlivější mechanismy koroze výztuže. Životnost konstrukce je běžně dělena do dvou hlavních fází. Počáteční fáze a propagační fáze. Počáteční fáze byla řešena v předchozím projektu, tato perioda končí depasivací výztuže, která začíná korodovat, čímž je zahájena propagační perioda. Naše předchozí výsledky ukazují podstatný vliv trhlin na zrychlení karbonatace a proudění chloridů v porovnání s nepopraskaných betonem. Prezentovaný model je zaměřen na propagační periodu, kde dochází k úbytku hmoty výztuže. Model stanovuje hloubku korozní vrstvy na ploše výztuže v radiálním směru, popisuje také okamžik, kdy dojde k prasknutí krycí vrstvy a jejímu odpadnutí. Stanovují se pomocí kritické hloubky penetrace k prasknutí a opadnutí krycí vrstvy z DuraCrete modelu. Hlavním parametrem pro výpočet rychlosti koroze výztuže je hustota korozního proudu vypočtená z Liu Weyer modelu pro chloridy až do okamžiku odpadnutí. Obsah chloridů se stanovuje přímo z transportní rovnice a obecně se zvyšuje v průběhu času. Po odpadnutí krycí vrstvy nemá výztuž žádnou ochrannou vrstvu a koroze výztuže probíhá v přímém kontaktu s prostředím. Uvedené modely byly implementovány v softwaru ATENA, která poskytuje indukční čas, po kterém je zahájena koroze výztuže a koeficient pro snížení plochy výztuže během propagační doby, kdy dochází k úbytku hmoty. V kombinaci s MSÚ analýzou lze předvídat kolaps konstrukce. Validace japonského mostu ukazuje shodu mezi naměřenými daty na reálné konstrukci a hodnotami předvídanými modelem.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031458" target="_blank" >TA04031458: Software for prediction and modelling of durability and safety of transportation structures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
23. Betonářské dny 2016
ISBN
978-80-906097-6-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
1-6
Publisher name
ČBS - Česká betonářská společnost ČSSI
Place of publication
Praha
Event location
Litomyšl
Event date
Nov 30, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—