All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

REINFORCEMENT CORROSION IN CONCRETE DUE TO CARBONATION AND CHLORIDE INGRESS UP AND BEYOND INDUCTION PERIOD

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00307069" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00307069 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    MODELOVÁNÍ KOROZE VÝZTUŽE VLIVEM CHLORIDŮ V ŽELEZOBETONOVÝCH KONSTRUKCÍCH

  • Original language description

    Karbonatace a proudění chloridů v železobetonových konstrukcích jsou považovány za nejškodlivější mechanismy koroze výztuže. Životnost konstrukce je běžně dělena do dvou hlavních fází. Počáteční fáze a propagační fáze. Počáteční fáze byla řešena v předchozím projektu, tato perioda končí depasivací výztuže, která začíná korodovat, čímž je zahájena propagační perioda. Naše předchozí výsledky ukazují podstatný vliv trhlin na zrychlení karbonatace a proudění chloridů v porovnání s nepopraskaných betonem. Prezentovaný model je zaměřen na propagační periodu, kde dochází k úbytku hmoty výztuže. Model stanovuje hloubku korozní vrstvy na ploše výztuže v radiálním směru, popisuje také okamžik, kdy dojde k prasknutí krycí vrstvy a jejímu odpadnutí. Stanovují se pomocí kritické hloubky penetrace k prasknutí a opadnutí krycí vrstvy z DuraCrete modelu. Hlavním parametrem pro výpočet rychlosti koroze výztuže je hustota korozního proudu vypočtená z Liu Weyer modelu pro chloridy až do okamžiku odpadnutí. Obsah chloridů se stanovuje přímo z transportní rovnice a obecně se zvyšuje v průběhu času. Po odpadnutí krycí vrstvy nemá výztuž žádnou ochrannou vrstvu a koroze výztuže probíhá v přímém kontaktu s prostředím. Uvedené modely byly implementovány v softwaru ATENA, která poskytuje indukční čas, po kterém je zahájena koroze výztuže a koeficient pro snížení plochy výztuže během propagační doby, kdy dochází k úbytku hmoty. V kombinaci s MSÚ analýzou lze předvídat kolaps konstrukce. Validace japonského mostu ukazuje shodu mezi naměřenými daty na reálné konstrukci a hodnotami předvídanými modelem.

  • Czech name

    MODELOVÁNÍ KOROZE VÝZTUŽE VLIVEM CHLORIDŮ V ŽELEZOBETONOVÝCH KONSTRUKCÍCH

  • Czech description

    Karbonatace a proudění chloridů v železobetonových konstrukcích jsou považovány za nejškodlivější mechanismy koroze výztuže. Životnost konstrukce je běžně dělena do dvou hlavních fází. Počáteční fáze a propagační fáze. Počáteční fáze byla řešena v předchozím projektu, tato perioda končí depasivací výztuže, která začíná korodovat, čímž je zahájena propagační perioda. Naše předchozí výsledky ukazují podstatný vliv trhlin na zrychlení karbonatace a proudění chloridů v porovnání s nepopraskaných betonem. Prezentovaný model je zaměřen na propagační periodu, kde dochází k úbytku hmoty výztuže. Model stanovuje hloubku korozní vrstvy na ploše výztuže v radiálním směru, popisuje také okamžik, kdy dojde k prasknutí krycí vrstvy a jejímu odpadnutí. Stanovují se pomocí kritické hloubky penetrace k prasknutí a opadnutí krycí vrstvy z DuraCrete modelu. Hlavním parametrem pro výpočet rychlosti koroze výztuže je hustota korozního proudu vypočtená z Liu Weyer modelu pro chloridy až do okamžiku odpadnutí. Obsah chloridů se stanovuje přímo z transportní rovnice a obecně se zvyšuje v průběhu času. Po odpadnutí krycí vrstvy nemá výztuž žádnou ochrannou vrstvu a koroze výztuže probíhá v přímém kontaktu s prostředím. Uvedené modely byly implementovány v softwaru ATENA, která poskytuje indukční čas, po kterém je zahájena koroze výztuže a koeficient pro snížení plochy výztuže během propagační doby, kdy dochází k úbytku hmoty. V kombinaci s MSÚ analýzou lze předvídat kolaps konstrukce. Validace japonského mostu ukazuje shodu mezi naměřenými daty na reálné konstrukci a hodnotami předvídanými modelem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA04031458" target="_blank" >TA04031458: Software for prediction and modelling of durability and safety of transportation structures</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    23. Betonářské dny 2016

  • ISBN

    978-80-906097-6-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    1-6

  • Publisher name

    ČBS - Česká betonářská společnost ČSSI

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Litomyšl

  • Event date

    Nov 30, 2016

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article