Transport in public space
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00312720" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00312720 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Doprava ve veřejném prostoru
Original language description
Je tomu už více než pět tisíc let, kdy se spolu s prvními sídly začaly vyvíjet dopravní vazby, jejichž význam je v současnosti nepostradatelný. V dnešní době je pojem doprava velmi obsáhlý – lze pod ním chápat jak přepravu vzduchem, po vodě, či dopravu po zemi, kde mezi nejvýznamnější a v sídlech nejvíce řešené patří doprava motorová, pěší a v poslední době i cyklistická. Během posledního století se však vnímání dopravních prostor ve srovnání s minulostí významně proměnilo. Jako reakce na zvýšenou potřebu mobility lidí výrazně narostla síť tranzitní, síť komunikací a z ulic v sídlech se ve většině případů staly monofunkční dopravní zóny, ze kterých je vytlačen běžný život. Dá se ale takový prostor považovat za veřejný, kterým by ulice měla být? Vždyť v minulosti to byly právě ulice, kde se lidé potkávali nebo jen míjeli, kde se odehrávaly významné události, zkrátka místem, kde se žilo. Rehabilitace ulic však není otázka několika dnů – jde o důkladné, systematické a komplexní plánování koncepce veřejných prostranství v kombinaci se zklidňováním automobilové dopravy.
Czech name
Doprava ve veřejném prostoru
Czech description
Je tomu už více než pět tisíc let, kdy se spolu s prvními sídly začaly vyvíjet dopravní vazby, jejichž význam je v současnosti nepostradatelný. V dnešní době je pojem doprava velmi obsáhlý – lze pod ním chápat jak přepravu vzduchem, po vodě, či dopravu po zemi, kde mezi nejvýznamnější a v sídlech nejvíce řešené patří doprava motorová, pěší a v poslední době i cyklistická. Během posledního století se však vnímání dopravních prostor ve srovnání s minulostí významně proměnilo. Jako reakce na zvýšenou potřebu mobility lidí výrazně narostla síť tranzitní, síť komunikací a z ulic v sídlech se ve většině případů staly monofunkční dopravní zóny, ze kterých je vytlačen běžný život. Dá se ale takový prostor považovat za veřejný, kterým by ulice měla být? Vždyť v minulosti to byly právě ulice, kde se lidé potkávali nebo jen míjeli, kde se odehrávaly významné události, zkrátka místem, kde se žilo. Rehabilitace ulic však není otázka několika dnů – jde o důkladné, systematické a komplexní plánování koncepce veřejných prostranství v kombinaci se zklidňováním automobilové dopravy.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
21100 - Other engineering and technologies
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Veřejný prostor a veřejná prostranství
ISBN
9788001060780
Number of pages of the result
6
Pages from-to
64-69
Number of pages of the book
143
Publisher name
Česká technika - nakladatelství ČVUT
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—