Acoustical Effectiveness of Low Noise Barriers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00308093" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00308093 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Akustická efektivita nízké protihlukové clony
Original language description
Článek se věnuje hodnocení akustické účinnosti nízkých protihlukových clon (NPHC) použitých jako protihlukové opatření(PHO) podél železniční trati. Dosavadní využití klasických protihlukových stěn (PHS) se ukázalo v některých případech jako nevhodné. Z toho důvodu je ověřována alternativa v podobě nízkých protihlukových clon. Samotná výstavba NPHC je mnohdy méně náročná, jsou snadno demontovatelné a v případě nehody je možné zajistit snadnější přístupnost záchranných složek k dopravní cestě. V ČR jsou v současné době postaveny dva zkušební úseky NPHC. Tento příspěvek je zaměřen na NPHC v Praze Hlubočepech, kde proběhlo měření hladin akustického tlaku v celkem pěti měřících bodech. Z měření byla zjištěna účinnost NPHC. Současně byl vytvořen model v softwaru Lima, kde byla simulována situace bez PHO, s použitím NPHC a následně s použitím PHS. Ve výpočtových bodech u železniční trati byla zjištěna účinnost jednotlivých PHO. Dále byl v softwaru LimA nadefinován sběrný bod, nacházející se v chráněném venkovním prostoru stavby. V linii sběrného bodu byla na výšku budovy ověřována akustická účinnost jednotlivých PHO.
Czech name
Akustická efektivita nízké protihlukové clony
Czech description
Článek se věnuje hodnocení akustické účinnosti nízkých protihlukových clon (NPHC) použitých jako protihlukové opatření(PHO) podél železniční trati. Dosavadní využití klasických protihlukových stěn (PHS) se ukázalo v některých případech jako nevhodné. Z toho důvodu je ověřována alternativa v podobě nízkých protihlukových clon. Samotná výstavba NPHC je mnohdy méně náročná, jsou snadno demontovatelné a v případě nehody je možné zajistit snadnější přístupnost záchranných složek k dopravní cestě. V ČR jsou v současné době postaveny dva zkušební úseky NPHC. Tento příspěvek je zaměřen na NPHC v Praze Hlubočepech, kde proběhlo měření hladin akustického tlaku v celkem pěti měřících bodech. Z měření byla zjištěna účinnost NPHC. Současně byl vytvořen model v softwaru Lima, kde byla simulována situace bez PHO, s použitím NPHC a následně s použitím PHS. Ve výpočtových bodech u železniční trati byla zjištěna účinnost jednotlivých PHO. Dále byl v softwaru LimA nadefinován sběrný bod, nacházející se v chráněném venkovním prostoru stavby. V linii sběrného bodu byla na výšku budovy ověřována akustická účinnost jednotlivých PHO.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Juniorstav 2017, 19. odborná konference doktorského studia
ISBN
978-80-214-5473-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Place of publication
Brno
Event location
BRNO, vut
Event date
Jan 26, 2017
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—