All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Utilization of Recycled Asphalt Concrete in Railway Trackbed

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00310808" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00310808 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.tretiruka.cz/konference/archiv-tvip-2017/" target="_blank" >http://www.tretiruka.cz/konference/archiv-tvip-2017/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Aplikace recyklovaného asfaltového betonu v konstrukci železničního spodku

  • Original language description

    Tento příspěvek se zabývá alternativním uplatněním vedlejšího produktu asfaltového recyklátu vzniklého převážně z konstrukčních vrstev asfaltového betonu, který se po přetřídění a případném předrcení označuje asfaltový R-materiál. Realizovaný výzkum byl ve své první části zahájen výrobou laboratorního modelu pražcového podloží železniční trati v měřítku 1:1. Model byl podroben zatěžovacím cyklům simulujícím pojezd náprav železničních vozidel. Cílem sledování modelu bylo ověření receptury R-materiálu. Ve druhé části výzkumu došlo k aplikaci R-materiálu v konstrukci zkušebního úseku železniční tratě. Sanace pomocí R-materiálu byla v tomto úseku železniční trati zvolena na základě dlouhodobých problémů s udržením geometrických parametrů koleje. Druhým opodstatněním této aplikace bylo opatření vyplývající z nepříznivého vodního režimu v podloží, při kterém bylo zemní těleso ohroženo nepříznivými účinky mrazu. Zkušební úsek je nyní provozován a sledován pomocí zvolených měřících profilů. Ve zvolených měřících profilech jsou metodou jádrových vývrtů průběžně odebírány vzorky R-materiálu a jsou měřeny deformační charakteristiky. Vlastním přínosem tohoto příspěvku jsou výsledky a popis laboratorních zkoušek provedených na směsi R-materiálu uloženého ve zkušebním úseku. Dále byly provedeny laboratorní zkoušky na zkušebních tělesech odebraných z konstrukční vrstvy metodou jádrových vývrtů, na základě kterých byla vyhodnocena pevnost v prostém tlaku. Závěr článku se skládá z vyhodnocení provedených laboratorních zkoušek a ze souhrnu relevantních poznatků o aplikaci recyklovaného asfaltového betonu.

  • Czech name

    Aplikace recyklovaného asfaltového betonu v konstrukci železničního spodku

  • Czech description

    Tento příspěvek se zabývá alternativním uplatněním vedlejšího produktu asfaltového recyklátu vzniklého převážně z konstrukčních vrstev asfaltového betonu, který se po přetřídění a případném předrcení označuje asfaltový R-materiál. Realizovaný výzkum byl ve své první části zahájen výrobou laboratorního modelu pražcového podloží železniční trati v měřítku 1:1. Model byl podroben zatěžovacím cyklům simulujícím pojezd náprav železničních vozidel. Cílem sledování modelu bylo ověření receptury R-materiálu. Ve druhé části výzkumu došlo k aplikaci R-materiálu v konstrukci zkušebního úseku železniční tratě. Sanace pomocí R-materiálu byla v tomto úseku železniční trati zvolena na základě dlouhodobých problémů s udržením geometrických parametrů koleje. Druhým opodstatněním této aplikace bylo opatření vyplývající z nepříznivého vodního režimu v podloží, při kterém bylo zemní těleso ohroženo nepříznivými účinky mrazu. Zkušební úsek je nyní provozován a sledován pomocí zvolených měřících profilů. Ve zvolených měřících profilech jsou metodou jádrových vývrtů průběžně odebírány vzorky R-materiálu a jsou měřeny deformační charakteristiky. Vlastním přínosem tohoto příspěvku jsou výsledky a popis laboratorních zkoušek provedených na směsi R-materiálu uloženého ve zkušebním úseku. Dále byly provedeny laboratorní zkoušky na zkušebních tělesech odebraných z konstrukční vrstvy metodou jádrových vývrtů, na základě kterých byla vyhodnocena pevnost v prostém tlaku. Závěr článku se skládá z vyhodnocení provedených laboratorních zkoušek a ze souhrnu relevantních poznatků o aplikaci recyklovaného asfaltového betonu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Týden vědy a inovací pro praxi a životní prostředí

  • ISBN

    978-80-85990-30-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    České ekologické manažerské centrum

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Hustopeče

  • Event date

    Mar 21, 2017

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article